Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Med vilka objektiv fungerar AS på 7D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Pongu skrev:
Precis. Jag tror ju och hoppas att bilden med mina 1120mm på ett tungt Gitzo 500 och videohuvud inte skakar mera än när den glada förstagångsköparen fotograferar sommarstugan från sin båt. Så länge kameran klarar av att ignorera brännvidden borde det fungera nästan lika bra tycker jag.

Har du den på ett bra stativ klarar man sig bra utan AS. Stäng av den bara (en stor fin knapp på baksidan), så vet du precis vad som händer.

stäck skrev:
Har du den på ett bra stativ klarar man sig bra utan AS. Stäng av den bara (en stor fin knapp på baksidan), så vet du precis vad som händer.

Jo, precis! ;-)
Det var mest ett extremexempel på att brännvidden kanske inte spelar så stor roll för skakningarna. Mera användbara tillfällen är självklart handhållet eller med dåligt stöd, t ex på enbensstativ eller med extrem brännvidd på ett lätt kolfiberstativ.

/Pontus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar