Erik Schalin
Aktiv medlem
LJusbord har jag tillgång till, ett mycket bra sådant men jag har nog ingen optik till den uppgiften.Du kan fotografera av negativen också. Du behöver någon form av ljuslåda.
//Lars
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
LJusbord har jag tillgång till, ett mycket bra sådant men jag har nog ingen optik till den uppgiften.Du kan fotografera av negativen också. Du behöver någon form av ljuslåda.
//Lars
Pentax MX, M40 2,8 och Superia 200.
Framkallad och scannad på ett labb i Peking. Papperskopiorna ser ok ut, men skanningen är ingen höjdare... Ni får hålla tillgodo ändå.
Fin tråd.
Har just börjat fota med en begagnad Pentax ME super, främst med fuji superia (200 & 400) men börjat testa porta 400 nu också. Bilderna är tagna med 50 och 28 -linser. 28an verkar lite kantstött och släpper ljus ibland.
Har inte så mkt erfarenhet av analogt färgfoto på lite seriösare nivå och har en del problem med att många bilder får ett oskönt korn. Vet inte om det beror på fokuseringen, framkallningen, kopieringen eller materialet. Någon som vet och har tips?
Här är dagens fynd:
En Pentax KM med ett SMC Pentax 55mm F1.8 i bra skick!
( Köpte ett M42 55mm F1.8 med adapter till min fotokompis också.)
Vilken skönhet, Per!
Här kommer några skott från i somras, samt nu i helgen från Barcelona.
Pentax MX, Pentax M20/f4 Pentax M135/3.5 samt M35/2.8
Vilken film använde du där?
med K 55/1.8 (det objektivet är skarpt!) och Fujicolor Superia 200
Bilder finns här:
http://www.fotosidan.se/member/photos/view.htm?ID=339605
Pär, din länk är knasig, gör om gör rätt
Fantastiskt! Jag måste framkalla nya filmen från min Spotmatic. Förra gången sa labbet att filmen var tom.Bilderrrrrrr!