Annons

Maximera fönster i Mac

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonson

Aktiv medlem
Blir snart tokig har en ny 17" Macbook pro jag undrar helt enkelt hur man maximerar en webbsida i safari.
Jag vet att jag kan dra ut den genom att hålla makören i nedre höger hörn men det fyller ju inte ut webbsidan i hela fönstret. Om jag gör så så är det typ 10 cm vita kanter i varje ende av skämen jag vill att den fylls ut hur gör jag?
 
Om jag minns rätt, bestämmer Steve Jobs hur stort ditt fönster ska vara......
Du kan dock "cracka" det med nåt program. Tror det heter Right zoom. Nån Mac ägare får gärna rätta mig.
 
jamen om man drar ut fönstret eller maximerar det och siten är gjord för smalare bredd så blir ju inte siten bredare för det. Då blir det ju "vita kanter".
 
Vill man att webbsidan ska täcka hela fönstret så får man helt enkelt zooma, cmd & + tror jag man gör det med, cmd & 0 för att återgå till normal storlek. Detta är ju kanske inte rekommenderat för sidor med bilder, då bilderna "dras ut" och inte ser så vackra ut...
 
Om Du menar med maximera att den ska fylla ut hela skärmen verkar det konstigt att det inte går att bara dra ut med högra nedre hörnet. På min gamla iBook fyller den hela skärmen. Zooma sidan gör Du med kommando tangenten och plus tecknet. Kommando plus minus för att minska.
 
Webbläsare är universella, det här verkar inte vara en Mac/PC fråga, utan en fråga om en skärm som är större än webbsidorna...
 
Blir snart tokig har en ny 17" Macbook pro jag undrar helt enkelt hur man maximerar en webbsida i safari.
Jag vet att jag kan dra ut den genom att hålla makören i nedre höger hörn men det fyller ju inte ut webbsidan i hela fönstret. Om jag gör så så är det typ 10 cm vita kanter i varje ende av skämen jag vill att den fylls ut hur gör jag?

Tror egentligen inte det är meningen man ska kunna det, vitsen med fönster är ju som att man ska kunna flytta omkring dem, och täcker de exakt hela skärmen så blir det ju svårt att flytta nånstans, men men...

Det finns iaf ett plugin som gör att Safari går att köra i Kiosk-läge:

http://www.pimpmysafari.com/plugins/saft

Inte provat den själv men den ska nog kunna fixa helskärm.
 
Blir snart tokig har en ny 17" Macbook pro jag undrar helt enkelt hur man maximerar en webbsida i safari.
Jag vet att jag kan dra ut den genom att hålla makören i nedre höger hörn men det fyller ju inte ut webbsidan i hela fönstret. Om jag gör så så är det typ 10 cm vita kanter i varje ende av skämen jag vill att den fylls ut hur gör jag?

På min imac kan jag dra i hörnet så den fyller hela skärmen. Vill jag zooma i bilden så trycker jag på alt och cmd samtidigt som jag drar med fingret över magicmouse.
 
Blir snart tokig har en ny 17" Macbook pro jag undrar helt enkelt hur man maximerar en webbsida i safari.
Jag vet att jag kan dra ut den genom att hålla makören i nedre höger hörn men det fyller ju inte ut webbsidan i hela fönstret. Om jag gör så så är det typ 10 cm vita kanter i varje ende av skämen jag vill att den fylls ut hur gör jag?

Om du trivs med fullskärmsvisning av en webläsare kan du prova Google Crome, där fungerar det med ett snabbkommando - se dump. ...fast jag förstår inte varför det är viktigt.
 

Bilagor

  • Crome.jpg
    Crome.jpg
    74.2 KB · Visningar: 892
Vill du att det skall bli som windows får du antingen ladda ner något plugin, eller dra ut sidan manuellt. Det är precis så det blir när man maximerar ett fönster i windows också.

Antagligen hade du lägre upplösning på din förra dator vilket gör att en del sidor täckte hela din skärm på bredden men som inte gör det längre.

Du skulle alltså isåfall satsa på en dator som har lägre upplösning på skärmen, eller mindre skärm.

Trycker man på den gröna knappen i safari så anpassas sidans storlek efter sidans innehåll, då slipper du kanterna
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.