Hej!
Är själv i din situation (dock är min hemsida borttagen för jag var less på det gamla utseendet!)
Jag bestämde mig för att vilja leva på min fotografering runt förra årsskiftet och började leta kunder!
Jag hade kvar mitt vanliga arbete som säljare och arbetade med fotot vid sidan om, troligen var det tack vare mitt sälj jobb som också gav mig merparten av mina kunder, dels genom kontakter hos mina kunder men också att jag gick omkring och gjorde "canvass".
För fotografer är canvass en sak, för säljare en annan, det innebär att du går med en bunt av dina visitkort och knackar dörr hos företag för att presentera dig.
När jag letade uppdrag som fotograf bad jag alltid att få prata med den som sköter företagets marknadsföring. Ibland fanns inte han/hon på plats eller var upptagen, så ta deras namn och telefonnummer av den du pratar med isåfall.
Får du en chans att prata med den ansvarige så var artig, framåt och lagom ödmjuk. ställ hellre frågor om företaget och deras produkters marknadsföring och framtida planer, än att du pratar om dig själv som fotograf. Va hellre kort än att du lägger ut samtalet, helst ska du inte ta upp mer än några minuter av deras tid- så ställ frågor som kan ge dig en möjlighet till att återkomma till personen vid ett senare tillfälle.
Tänk på att inte ge ett desperat intryck av att leta jobb - en person som är duktig på sitt område hittar alltid kunder om man kämpar tillräckligt hårt!
När jag själv arbetade som säljare fick jag många gånger kunder av att dom gillade mig bättre och hade ett förtroende för mig, trots att mina konkurrenter kunde ha bättre produkter och priser!
Testa olika varianter, det finns mängder av dom, ibland är det enkelt att sälja in sina bilder, ibland ska du kanske sälja in dig själv! arbeta fram ett mönster som du trivs med och som ger dig nya kunder!
Har du fått en kund så behandla dom väl! det är i snitt tio gånger svårare att hitta en ny kund än vad det är att få en gammal kund att handla av dig igen!
Det här är lite av hur jag arbetade, det ger inte alltid dom roligaste uppdragen, men det ger dig chansen att få arbeta med fotograferingen och tjäna pengar på det!
kör hårt och lycka till!