eriksson.j
Medlem
Jag och min vän Adam Haglund (finns även han här sedan ett par år tillbaka) driver ett fotoprojekt vid sidan av som vi kallar MalmöPanorama (www.malmopanorama.se). Kortfattat så säljer vi stora panoramabilder på diverse Malmömotiv och vyer.
Det finns inget större vinstintresse eller budget för marknadsföring, men jag funderar ändå då och då på om det inte finns billiga sätt att nå ut till fler potentiella köpare. Tidigare har vi kört mycket på lokalpatriotismen och fått lite uppmärksamhet så + hängt lite på caféer etc. Men jag skulle gärna få lite tips på andra (marknadsförings)aktiviteter vi skulle kunna lägga lite tid och pengar på.
Vad har fungerat för er? Vad skulle få er uppmärksamhet? Jag har tänkt..
1) Media, vi har fått lite artiklar i bloggar och Metro Bostad här i Malmö (osv)
2) Tävlingar. Har kört två stycken, inte så värst bra resultat
3) Bilderna hänger redan på ett gäng fik + hos en inredningsbutik. Svårt att veta hur mkt uppmärksamhet det ger.
4) Skriva på fotoforum.. ehm..
5) ???
Det finns inget större vinstintresse eller budget för marknadsföring, men jag funderar ändå då och då på om det inte finns billiga sätt att nå ut till fler potentiella köpare. Tidigare har vi kört mycket på lokalpatriotismen och fått lite uppmärksamhet så + hängt lite på caféer etc. Men jag skulle gärna få lite tips på andra (marknadsförings)aktiviteter vi skulle kunna lägga lite tid och pengar på.
Vad har fungerat för er? Vad skulle få er uppmärksamhet? Jag har tänkt..
1) Media, vi har fått lite artiklar i bloggar och Metro Bostad här i Malmö (osv)
2) Tävlingar. Har kört två stycken, inte så värst bra resultat
3) Bilderna hänger redan på ett gäng fik + hos en inredningsbutik. Svårt att veta hur mkt uppmärksamhet det ger.
4) Skriva på fotoforum.. ehm..
5) ???