ANNONS
Annons

Marknadsföring - hur säljer man fotokonst?

Produkter
(logga in för att koppla)

eriksson.j

Medlem
Jag och min vän Adam Haglund (finns även han här sedan ett par år tillbaka) driver ett fotoprojekt vid sidan av som vi kallar MalmöPanorama (www.malmopanorama.se). Kortfattat så säljer vi stora panoramabilder på diverse Malmömotiv och vyer.

Det finns inget större vinstintresse eller budget för marknadsföring, men jag funderar ändå då och då på om det inte finns billiga sätt att nå ut till fler potentiella köpare. Tidigare har vi kört mycket på lokalpatriotismen och fått lite uppmärksamhet så + hängt lite på caféer etc. Men jag skulle gärna få lite tips på andra (marknadsförings)aktiviteter vi skulle kunna lägga lite tid och pengar på.

Vad har fungerat för er? Vad skulle få er uppmärksamhet? Jag har tänkt..

1) Media, vi har fått lite artiklar i bloggar och Metro Bostad här i Malmö (osv)

2) Tävlingar. Har kört två stycken, inte så värst bra resultat

3) Bilderna hänger redan på ett gäng fik + hos en inredningsbutik. Svårt att veta hur mkt uppmärksamhet det ger.

4) Skriva på fotoforum.. ehm.. ;)

5) ???

Kanske ställa er i en galleria eller ett köpcentrum en lördag med lite foldrar / flyers och några av era bilder. Bjuda på lite godis och snacka med folk?

Kanonfina bilder, ta ett snack med valfri gallerist!

Annars kan jag tänka mig att företag i trakten som känner att de vill profilera sig som just Malmöföretag och putsa sitt varumärke skulle kunna vilja ha en sådan där bild i entrén eller annan plats i huset.

Kanske att adresserad direktreklam är ett alternativ. Det är inte så fasligt dyrt inser jag nu. Någon som har erfarenhet?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar