Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
manliga runkbilder vs kvinnliga onnanibilder
- Trådstartare bjorn a
- Start datum
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
man bör få lägga ut det man vill så länge det inte är hårdporr, moralkärringar finns det för många av, trodde vi var sekulariserade, varför då fortsätta med trams om att det mest naturliga för människan skall vara det mest förbjudna?
Henrik.k
Aktiv medlem
ja, varför är det ofta så att det är ok för män att göra en sak, medans motsvarande sak för kvinnor är med eller mindre förbjudet.
Sen är min åsikt om vad som passar att så länge bilden har ett budskap/mening/etc så ser jag ingen anledning att runk-/onanibilder ska få finnas här. Det finns som sagt en avdelning för just 'Fine Art Nude'. Men sen kan man ju som med allt annat, diskutera vad som anses vara 'Fine Art Nude'.
Kanske skulle sätta upp lite direktiv på vad som får läggas upp i den kategorin?
Sen är min åsikt om vad som passar att så länge bilden har ett budskap/mening/etc så ser jag ingen anledning att runk-/onanibilder ska få finnas här. Det finns som sagt en avdelning för just 'Fine Art Nude'. Men sen kan man ju som med allt annat, diskutera vad som anses vara 'Fine Art Nude'.
Kanske skulle sätta upp lite direktiv på vad som får läggas upp i den kategorin?
Nw2
Avslutat medlemskap
Min sida
Jag tycker PERSONLIGEN att det lagts upp för mycket "Icke fine art nude" i poolen "fine art nude.
Det är närbilder/bilder på penisar och vaginor i olika positioner och situationer.
Jag plåtar själv naket dvs fine art nude och har ett öppet sinne för bilder och anser att man inte skall begränsa fotografens frihet i motiv, men när det bara väller in bilder på könsorgan
in i Fine Art Nude poolen så anser jag att det är dålig moderering.
Jag har kontaktat de ansvariga på fotosidan och bett dem agera 2 gånger,
vilket de har gjort genom att markera bilderna som "känsliga".
Detta är inte nog enligt mig.
Fine Art Nude poolen är inte rätt forum för den typen av foto.
De kan läggas in i "mjukkritikpoolen"
Jag kräver att någon agerar.
Och det NU.
Jag tycker PERSONLIGEN att det lagts upp för mycket "Icke fine art nude" i poolen "fine art nude.
Det är närbilder/bilder på penisar och vaginor i olika positioner och situationer.
Jag plåtar själv naket dvs fine art nude och har ett öppet sinne för bilder och anser att man inte skall begränsa fotografens frihet i motiv, men när det bara väller in bilder på könsorgan
in i Fine Art Nude poolen så anser jag att det är dålig moderering.
Jag har kontaktat de ansvariga på fotosidan och bett dem agera 2 gånger,
vilket de har gjort genom att markera bilderna som "känsliga".
Detta är inte nog enligt mig.
Fine Art Nude poolen är inte rätt forum för den typen av foto.
De kan läggas in i "mjukkritikpoolen"
Jag kräver att någon agerar.
Och det NU.
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
haha, kan man inte ha ett "mjukisporrgalleri" då, lär bli det mest besökta om man ser på statistiken över vad folk i allmänhet googlar efter.
Kollade precis igenom de första 20 sidorna i galleriet Fine art nude. Fanns väl inte det minsta anmärkningsvärt där, hur ända in i baljan kan man ha något att moralisera där, och ens VÅGA göra det offentligt. Att de visade en snopp? Huvva, det är 2010. Men visst, tycker man så kan man ju starta ett galleri enligt denna devis:
"I anledning av det moraliska förfallet som sprider sig på Fotosidan. Bakom en skenfullt anständig fasad kan det dölja sig oanständigheter som vi inte kan acceptera. Om vi skall våga hoppas på en framtid där hästarna på Blasieholmen skall stå oantastade, som representanter för det förnuftiga och uppbyggliga samvete vi all borde omfattas av, så kräver rättvisan, samhället och den ansvarskännande medborgaren att åtgärder vidtas.
Vi måste mana till upprop mot "förfall, förflyktigande förfining och oförnuft" och verka mot den tidsanda som hotar att kväva det borgerliga familjelivet. Intresserade inbjudes att medverka som representant för de "sunda åsikterna" och stoppa alla omoraliska bilder, de är ju för kattsingen NAKNA".
hmm.....skoja, men ni förstår vad jag menar.
Kollade precis igenom de första 20 sidorna i galleriet Fine art nude. Fanns väl inte det minsta anmärkningsvärt där, hur ända in i baljan kan man ha något att moralisera där, och ens VÅGA göra det offentligt. Att de visade en snopp? Huvva, det är 2010. Men visst, tycker man så kan man ju starta ett galleri enligt denna devis:
"I anledning av det moraliska förfallet som sprider sig på Fotosidan. Bakom en skenfullt anständig fasad kan det dölja sig oanständigheter som vi inte kan acceptera. Om vi skall våga hoppas på en framtid där hästarna på Blasieholmen skall stå oantastade, som representanter för det förnuftiga och uppbyggliga samvete vi all borde omfattas av, så kräver rättvisan, samhället och den ansvarskännande medborgaren att åtgärder vidtas.
Vi måste mana till upprop mot "förfall, förflyktigande förfining och oförnuft" och verka mot den tidsanda som hotar att kväva det borgerliga familjelivet. Intresserade inbjudes att medverka som representant för de "sunda åsikterna" och stoppa alla omoraliska bilder, de är ju för kattsingen NAKNA".
hmm.....skoja, men ni förstår vad jag menar.
Senast ändrad:
Splanky
Aktiv medlem
Kan inte låta bli....
Detta kan ju bli en affärsidé för fotosidan
Gör om Fin Art Nude till betalsidor med lösenord
Gick in i galleriet och kikade runt lite, och det är verkligen varierat utbud, och så kanske det skall vara. Detta är inte alls min grej, har aldrig plåtat i genren så vad som är bra eller ej skall jag inte uttala mig om, även om jag haft någon åsikt vid enstaka tillfälle. :-/
Hade nog känt det lite sisådär med nakna människor framför kameran.
Får väl testa med frugan utan minneskort i......
Gick in i galleriet och kikade runt lite, och det är verkligen varierat utbud, och så kanske det skall vara. Detta är inte alls min grej, har aldrig plåtat i genren så vad som är bra eller ej skall jag inte uttala mig om, även om jag haft någon åsikt vid enstaka tillfälle. :-/
Kinkladze
Aktiv medlem
Tycker att det är skitsnack.
De 50 senaste bilderna i Fine Art Nude-poolen består av:
47 kvinnor
2 män
1 rådjur
Känns personligen som att det sitter en massa snuskgubbar därute...
EDIT:
Tittade för övrigt på en av "penisbilderna" av mari svensson och sedan på kommentarerna. Det är ju helt jävla fantastiskt hur vissa män som har rent obscena bilder har gett betyget 1 till hennes bild och inte förstått någonting. Snacka om noll självinsikt.
De 50 senaste bilderna i Fine Art Nude-poolen består av:
47 kvinnor
2 män
1 rådjur
Känns personligen som att det sitter en massa snuskgubbar därute...
EDIT:
Tittade för övrigt på en av "penisbilderna" av mari svensson och sedan på kommentarerna. Det är ju helt jävla fantastiskt hur vissa män som har rent obscena bilder har gett betyget 1 till hennes bild och inte förstått någonting. Snacka om noll självinsikt.
Senast ändrad:
Fabian.Gafvelin
Aktiv medlem
Vad bilder av typen "fine art nude" innehåller är ganska tydligt definierat och många av bilderna i polen här på fotosidan skjuter långt utanför målet. Därmed inte sagt att de inte ska få en plats på fotosidan, dett är bara ett uttryck för bristen på lämpligare pool.
Personligen skulle jag väldigt gärna se en sexual-pol där det sexuella/sensuella står i centrum, det skulle nog släppa fram en hel del av bilderna som många tyvärr förtfarande 2010 sitter och håller på i fruktan för att ses som nått de inte känner igen sig som.
Bra saker slutar inte vara bra för att man fotograferar dem och visar bilderna...ironiskt nog är det många som gärna vill ha sitt bröllop (som enligt de flesta väl är en mycket mer intim och exlusiv situation) fotograferat men aldrig skulle fundera på att fråga efter att bli fotograferad under sex.
Till grundfrågan så är det snarare tvärt om i mina ögon, kvinnlig sexualitet får mycket mer utrymme än manlig sexualitet i bild (även om båda inte så sällan är tämilgen förvrängda). Sen är ju allt annat än den rent kvinliga och den rent manliga sexualteten fruktanskvärt frånvarande men det är väl som det är med det där...
Moderering skulle nog behövas men inte av typen där vi tar bort bilder...att de finns är ett tecken på att de saknar bättre plats rumstera på så då bor en sådan skapas.
Slutligen en länk för de som tvivlar på att ett sexuellt innehåll i en bild skulle hindra alla andra uttryck, "sex is not the enemy" är en sida som plockar en del av "russinen ur kakan" när det kommer till nätets utbud av sexuellt innehåll. Här kan nästan vem som helst hitta nått som faller en på läppen och taket är högt:
http://sexisnottheenemy.tumblr.com/
Personligen skulle jag väldigt gärna se en sexual-pol där det sexuella/sensuella står i centrum, det skulle nog släppa fram en hel del av bilderna som många tyvärr förtfarande 2010 sitter och håller på i fruktan för att ses som nått de inte känner igen sig som.
Bra saker slutar inte vara bra för att man fotograferar dem och visar bilderna...ironiskt nog är det många som gärna vill ha sitt bröllop (som enligt de flesta väl är en mycket mer intim och exlusiv situation) fotograferat men aldrig skulle fundera på att fråga efter att bli fotograferad under sex.
Till grundfrågan så är det snarare tvärt om i mina ögon, kvinnlig sexualitet får mycket mer utrymme än manlig sexualitet i bild (även om båda inte så sällan är tämilgen förvrängda). Sen är ju allt annat än den rent kvinliga och den rent manliga sexualteten fruktanskvärt frånvarande men det är väl som det är med det där...
Moderering skulle nog behövas men inte av typen där vi tar bort bilder...att de finns är ett tecken på att de saknar bättre plats rumstera på så då bor en sådan skapas.
Slutligen en länk för de som tvivlar på att ett sexuellt innehåll i en bild skulle hindra alla andra uttryck, "sex is not the enemy" är en sida som plockar en del av "russinen ur kakan" när det kommer till nätets utbud av sexuellt innehåll. Här kan nästan vem som helst hitta nått som faller en på läppen och taket är högt:
http://sexisnottheenemy.tumblr.com/
SmåbildsJohn
Avslutat medlemskap
om det nu är tillåtet att lägga ut runk bilder på Fine Art Nude varför är det då inte tillåtet men en kvinna som onanerar.
tycker inte nån av dom hör hemma på fs faktiskt vad tycker ni
Håller med dig, "Fine art Nude", är inte en fotografisk genre som jag gillar, el bevakar...eller mår bra utav, t.o.m. Men en del folk vill fota blåa snoppar, könshår osv. typ leka, centraleuropeiska mästerfotografer.
Reagerar på "Fine art"(?) begreppet.
Senast ändrad:
SmåbildsJohn
Avslutat medlemskap
Kan inte låta bli....
Läs vad jag skrev om "bild poolen", betalsida...för humrar = klockrent(!) :-D
anflyg
Aktiv medlem
Ny pool
Uppenbarligen finns det en stark vilja att visa upp bilder som för många gått över gränsen från Fine-Art-Nude? Vore det inte väldigt bra att då skapa en grupp för sexbilder?
Det finns ju en del (kallade moralpoliser mm) som faktiskt tycker det kan vara skönt att slippa för mycket sex i Fine-Art-Nude. Det handlar inte om moraliserande (tror jag), utan att man har olika intressen. T ex så vill ju medlemmarna i porträtt formodligen inte se för mycket barnbilder, och då finns det ju en pool för det istället.
Sedan finns det ju de som vill visa bilder på fittor med prylar i och stående kukar. Ge dem en egen pool så är ju problemet löst? Då kommer det förmoligen att bli så att även dessa bilder måste hålla en viss teknisk eller innehållsmässig kvalitet, för att vinna uppskattning. Som det är nu hylllas/sågas dessa bilder enbart p g a att de går över gränsen.
Uppenbarligen finns det en stark vilja att visa upp bilder som för många gått över gränsen från Fine-Art-Nude? Vore det inte väldigt bra att då skapa en grupp för sexbilder?
Det finns ju en del (kallade moralpoliser mm) som faktiskt tycker det kan vara skönt att slippa för mycket sex i Fine-Art-Nude. Det handlar inte om moraliserande (tror jag), utan att man har olika intressen. T ex så vill ju medlemmarna i porträtt formodligen inte se för mycket barnbilder, och då finns det ju en pool för det istället.
Sedan finns det ju de som vill visa bilder på fittor med prylar i och stående kukar. Ge dem en egen pool så är ju problemet löst? Då kommer det förmoligen att bli så att även dessa bilder måste hålla en viss teknisk eller innehållsmässig kvalitet, för att vinna uppskattning. Som det är nu hylllas/sågas dessa bilder enbart p g a att de går över gränsen.
SmåbildsJohn
Avslutat medlemskap
Ge dem en dold "knull-pool" med kravet bronsmedlemsskap eller över, & ge överskottet till de andra i form av 20 bilder istället för 10 i gratisvarianten, = fler aktiva medlemmar i andra pooler, & på sikt fler betalande....antalet bilder i "Fine art nude" är väl betydligt färre än i andra pooler, just pga "det snäva" intresseområdet.(?)
Senast ändrad:
Alagazam
Avslutat medlemskap
Det finns ju en del (kallade moralpoliser mm) som faktiskt tycker det kan vara skönt att slippa för mycket sex i Fine-Art-Nude. Det handlar inte om moraliserande (tror jag), utan att man har olika intressen.
Sedan finns det ju de som vill visa bilder på fittor med prylar i och stående kukar. Ge dem en egen pool så är ju problemet löst?
En särskild pool för rena sexbilder är ett lysande förslag. Då blir det inga förbud och så slipper jag och andra kallas moralpoliser därför att vi vill att fine art ska vara fine art.
Grimmer
Aktiv medlem
Det har jag inte tänkt på, men du har ju rätt! Lägger man alla könsbilder i en egen pool så är ju alla problem lösta. Folk slipper uppröras av bilderna och nivån kommer förhoppningsvis höjas från chock till kvalité då det blir lättare att jämföra.
Enda baksidan är väl att min arbetsgivares IT-gubbar kommer kanske klassa FS som porr och spärra sidan. :O(
Montenegro
Aktiv medlem
Jag blev nyfiken p.g.a denna tråd, så jag tittade igenom de senaste 11 sidorna i poolen och vad jag kan se så faller väl ändå 75% av bilderna i "Fine Art Nude"-kategorin, medans andra är svårare att definiera. Att lägga till en "Naket"-kategori skulle nog vara mer passande för de övriga 25%.
Förstår ej heller varför det skulle vara godkänt med en man som onanerar gentemot en kvinna - då i min bok så kan man göra den kvinnliga onanin till något mycket mer sensuellt och mystiskt.
Å andra sidan kan man undra varför folk blir så upprörda av något så naturligt som ett könsorgan.
Förstår ej heller varför det skulle vara godkänt med en man som onanerar gentemot en kvinna - då i min bok så kan man göra den kvinnliga onanin till något mycket mer sensuellt och mystiskt.
Å andra sidan kan man undra varför folk blir så upprörda av något så naturligt som ett könsorgan.
Alagazam
Avslutat medlemskap
Fast det är det väl inte? Vilket inlägg i den här tråden handlar om det?
Walle
Aktiv medlem
För att svara på trådskaparens fråga:
Motivet är väl fullkomligt ointressant, det är genomförandet som avgör vad som passar eller inte. Är det så att man har fått en bild bortplockad så beror det nog knappast på vilket kön det är på bilden, utan om genomförandet är smakfullt eller inte. Och det är givetvis en högst subjektiv bedömning.
Personligen välkomnar jag en "erotikpool", då jag tycker det är en intressant genre som jag har funderat på att utforska. Dock tror jag att det skulle krävas minst bronsmedlemsskap både för att lägga upp bilder och för att kolla på bilder i poolen.
Motivet är väl fullkomligt ointressant, det är genomförandet som avgör vad som passar eller inte. Är det så att man har fått en bild bortplockad så beror det nog knappast på vilket kön det är på bilden, utan om genomförandet är smakfullt eller inte. Och det är givetvis en högst subjektiv bedömning.
Personligen välkomnar jag en "erotikpool", då jag tycker det är en intressant genre som jag har funderat på att utforska. Dock tror jag att det skulle krävas minst bronsmedlemsskap både för att lägga upp bilder och för att kolla på bilder i poolen.
Montenegro
Aktiv medlem
Fast det är det väl inte? Vilket inlägg i den här tråden handlar om det?
Nja det var mer en allmän åsikt, t.ex. om man läser de kommentarer som Mari Svensson mottog för sin bild "handfast".