Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Manfrotto stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

Thinner

Ny medlem
Någon som har någon erfarenhet av detta stativ:

Manfrotto Digi Micro 718 SHB

http://www.scandinavianphoto.se/?44602

Stativet ska användas med en D70 och jag vill ha ett som är lätt och smidigt att ta med sig på tex resor och vandring/skidåkning och som även fungerar hemma.

Förslag på andra tänkbara alternativ är självklart välkommet.

MvH
Peter

Själv hade jag valet mellan 055Pro och 190Pro för samma ändamål (vandring/användbart hemma). Efter mycket tänkande vann vikten och längden, dvs 190Pro. Möjligtvis det är lite mindre stabilt än 055 men kommer nog att vara med ute oftare pga de ovannämnda egenskaperna.

Kan varmt rekommendera Bogen/Manfrotto 3021 eller 3001. 3021 är lite stabilare och väger en del extra men jag har haft med mig detta stativ över hela världen och det har fungerat bra. Håller till och med för mitt 600 IS med Wimberly (se nedan). 3001 är betydligt smidigare och är lättare att ta med sig. Fortfarande mycket stabilt. Rekommenderar att du skaffar ballhead och inte tjafsar med videohuvud med arm som jag personligen avskyr för fotografering.

Lycka till

H

Bilagor

• puertoescondido.jpg
    puertoescondido.jpg
    48.6 KB · Visningar: 278
Guero skrev:
Kan varmt rekommendera Bogen/Manfrotto 3021 eller 3001. 3021 är lite stabilare och väger en del extra men jag har haft med mig detta stativ över hela världen och det har fungerat bra. Håller till och med för mitt 600 IS med Wimberly (se nedan). 3001 är betydligt smidigare och är lättare att ta med sig. Fortfarande mycket stabilt. Rekommenderar att du skaffar ballhead och inte tjafsar med videohuvud med arm som jag personligen avskyr för fotografering.

Lycka till

H

Vilken skönhet!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar