Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Manfrotto = skitstativ ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stefanity

Aktiv medlem
Jag har varit väldigt nöjd med mitt Manfrotto 714B men så helt plötsligt händer det ... SNÄPP !! och ett av fästena går rakt av.
Plast verkar ju inte vara så bra på såna ställen.

Går det att köpa lösa såna delar eller kan jag helt enkelt kasta skiten och köpa nytt stativ (ej Manfrotto)

Jag har haft stativet i 1,5 år så någon garanti finns säkert inte kvar, dessutom kan jag inte hitta något kvitto ändå.

Bilagor

• img_1232 fixxed 2.jpg
    img_1232 fixxed 2.jpg
    57.4 KB · Visningar: 936
Har du inte kollat med butiken som sâlde stativet?
Eller Manfrottos svenska generalagent?
Det är ju mycket troligare att du fâr ett riktigt svar av dessa.
Grabbens Manfrotto krânglade och det fixade sig utan andra bekymmer än onödigt lâng väntetid, iofs hade vi kvittot kvar.

Samma sak hände med vårt 676B enbensstativ för ett par dagar sen. Länken till Cyberphoto var väl bara snäppet, här är hela fästet runt stativet som gått sönder.

Får sätta igång och leta efter kvittot... :)

Manfrottos plastdetaljer är sannerligen inte förtroendeingivande. Lite synd med tanke på att stativen i övrigt är rätt hyfsade. Själv gillar jag verkligen Gitzos lösning för låsning av benen. Tar lite längre tid men är värt besväret. Känns väldigt tryggt och förtroendeingivande, lär ta många år innan den konstruktionen ballar ur.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar