lindahl85
Medlem
Jag skulle behöva lite hjälp i stativdjungeln. Jag börjar titta åt ett stadigt stativ för mitt gevär på 6,4kg inkl allt. De flesta verkar använda Manfrotto. Det ska kunna gå att ha så pass lågt så det går att sitta på marken när man jagar, knästående samt stående och fortfarande vara stabilt. Jag är 190cm lång så det hamnar ganska högt upp.
Nu är det inget jaktgevär på bilden men den förklarar väldigt bra. Vad rekommenderar ni för stadiga alternativ? Någon typ av kulled måste väl vara det bästa alternativet och något smidigt handtag för att släppa och låsa positionen smidigt med vänster hand.
Jag kan väldigt lite om denna biten men fotografer borde kunna desto mer.

Sen kommer det även att sitta en Canon 7D med 18-200 objektiv på ibland alternativt 70-200
Nu är det inget jaktgevär på bilden men den förklarar väldigt bra. Vad rekommenderar ni för stadiga alternativ? Någon typ av kulled måste väl vara det bästa alternativet och något smidigt handtag för att släppa och låsa positionen smidigt med vänster hand.
Jag kan väldigt lite om denna biten men fotografer borde kunna desto mer.

Sen kommer det även att sitta en Canon 7D med 18-200 objektiv på ibland alternativt 70-200