Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Manfrotto 055 Jubileum

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeppe

Aktiv medlem
Ja jag vet, tjat tjat tjat.

Snabbt här. Är Scandinavian photos jubileumsmodell i Svart eller i silver ??
Ni som har ett hör av er. Ska beställa imorgon så jag har det till helgen.

De säger att det är ett classic på scandinavian....

Hubba eller ska man välja ett Nat2 Tracker ??

Det är ju ett hyffsat pris på jubileumsmodellen.

Hejsan Jeppe

Jag fick ett Manfrotto 055 Jubileum sommaren 2001 (födelsedag :D ) och det var silverfärgat med svarta benvärmare. Men i årets katalog ser stativet ut att vara i svart design istället.

Jag är nöjd med stativet. Men jag har inte jämfört det med något annat heller. Det finns ju andra också (bättre - dyrare?)....

Det är stabilt och bra (lite på bekostnad av tyngden självklart). Perfekt med benvärmare och stora vant-snälla gummivred nu under vintern. Med de mjuka benvärmarna är det också lätt att bara "slänga upp" stativet på axeln. Även en bra och lång rem att hänga över axeln eller tvärs över ryggen. Jag har dessutom införskaffat en fotoryggsäck som gör allting mycket bärvänligt och rörelsefritt när man skall klättra runt i skog o mark.

mvh / Bibbi

Ja nu ska jag sluta att fråga en massa.

För de som tar fram block o penna kan jag meddela att det blev ett 190 NAT 2 med 308RC istället. Man ska ju bära på det också.
190:an blir ju ändå 145cm högt med kulan utan att höja centrumaxlen.
Tyckte 141RC skulle bli bra, men några här har övertygat mig om att kula är bättre.

Så alla ni som rekommenderat kula istället för 141RC får passa sig om det inte blir bra. ;) :p

Tack ändå Bibbi. 190NAT2 levereras ändå med rem,värmare,spikfötter, så det enda jag inte får är väskan och ett större (tyngre) stativ.

Med tanke på att jag haft ett hobbyplaststativ innan så lär jag bli överlycklig ändå, trots att det är den mindre modellen.

OLO skrev:
Spelar det så stor roll? spray måla den om den är i silver eller svart, ser det inte som ett problem.

att du ens ids fråga en sån "hjärndöd" fråga.

Att du ens svarar på en sådan "hjärndöd" fråga betyder ju att du har en grav störning då...

Pucko!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar