Annons

Mamiya RB67

Produkter
(logga in för att koppla)

pl2se

Aktiv medlem
Hejsan

Är det någon som vet vad man bör betala för en sliten Mamiya RB 67 med objektiv 65, 127 och 180 mm. Polaroid-,blad- och stdbakstycken medföljer + en aluväska.

Utrustningen är riktigt sliten med fungerande. Vad tror ni? Någon som köpt elle sålt?

mvh
Peter
 
Är mf HELT dött?

Finns det ingen som kan ha den blekaste aning om ovanstående grejjor är omöjliga att sälja? Vem evt mer om den här kameran. Positivt/negativt och vad man bör betala?

mvh
Peter
 
Jag antar att många väljer hellre en RZ om man ska köpa begagnat. För övrigt går väl nästan alla över till DSLR?
 
Jag tänkte mer ha den som en kul kamera att mixtra lite med ibland. Den verkar mycket välanvänd med fungerar, så frågan är om kitet ( RB67+50mm+127+180+filmbakstycken) är värt ett antal tusenlappar. Går den att bli av med om man skulle vilja sälja den sedan?

Peter
 
Kika runt lite på Tradera och Blocket och liknande sajter och kolla vad liknande grejer ligger på. Jag har själv haft en Mamyia och jag kan ju säga som så att så fort eko´nomin tillåter så kommer jag att skaffa mig det igen. Jag ångrar att jag sålde min.

Greven
 
För ett par år köpte jag RZII modellen med 150mm (?) för ca 25.000:- (beg).

I dag kostar samma kamera enligt Scaninavian Photo (ny) ca 29.000:-
 
RZII är en modern kamera med modern oprik. En RB kan vara tillverkad 1970-74 så inte handlar priset om 20-25Kkr
mvh
Peter
 
Mamiya RB 67 med objektiv 65, 127 och 180 mm. Polaroid-,blad- och stdbakstycken medföljer + en aluväska

Rb är en gammal kamera och det finns ingen marknad för den idag. Satsa på RZ eller Pentax eller nyare Hasselblad alla finns i överflöd till vrakpriser. Om du trots alt bestämt dig för RB av ekonomiska skäl så är det små pengar.5-8000 kr. Bered dig på att få behåla grejorna i all framtid. Det är ok om du har bestämt dig för analogt mellanformat men som sagt RZ skulle jag satsat på.

JAn
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.