Annons

Mamiya eller Hasselblad

Produkter
(logga in för att koppla)

danielblom

Aktiv medlem
Hej
Har ett problem där jag för några år sen gjorde ett jobb för en kund, samtidigt plåtade en annan fotograf och nu har jag för första gången fått se mina bilder från detta jobb då jag fick tillbaka negativen idag. Problemet ligger i att jag inte riktigt minns vad jag fotade, och jag tror företaget blandat ihop våra bilder.
Min fråga är, kan man se på kanterna på negativet om det är en bild från en Hasselblad (min kamera) eller en Mamiya 645/RZ67 (med 6x6 adapter)(Andra fotografens kamera)?
Här är länk till en av bilderna: http://www.danielblom.com/client/IMG_0001.jpg

MVH / Daniel
 
Kan jag vara säkert på det.. så det inte är någon adapter till Mamiyan, det är nämligen så att företaget som blandat ihop bilderna sagt åt den andra killen att en av dessa bilder (Antagligen mina Hasselblad) är hanns, så han har använt den bilden bla på sin site nu i 3 år. Så innan jag säger ngt vill jag vara 100%

MVH /D
 
Det där är hasselblads signum på negkanten.

Beträffande adapter så skulle det väl vara lite korkat av mammamia att göra en adapter som gör att negkanterna på bilder tagna med deras kamera ser ut som bilder tagna med en bladare.
 
tjena Daniel. det där är till 99% säkerhet en hasselbladsbild.
jag använder både hasselblad, rz67 och en mamiya6.

ingen av dom kamerorna har trianglarna. bara bladarn som har.
inte 100% säker på att 6x6magasinen inte heller har. ska förbi ateljen imorgon och kan dubbelkolla åt dig ifall du vill.

slänger upp en fet pickupline här, ifall du beger dig mot norrland för å plåta lite bräda och behöver en gratisassistent så kan du droppa ett mail till mig
 
tjena Daniel. det där är till 99% säkerhet en hasselbladsbild.
jag använder både hasselblad, rz67 och en mamiya6.

ingen av dom kamerorna har trianglarna. bara bladarn som har.
inte 100% säker på att 6x6magasinen inte heller har. ska förbi ateljen imorgon och kan dubbelkolla åt dig ifall du vill.

slänger upp en fet pickupline här, ifall du beger dig mot norrland för å plåta lite bräda och behöver en gratisassistent så kan du droppa ett mail till mig

Tjena! Vore grymt om du kan kolla.. Vart i Norrland befinner du dig? Skicka mig ett mail så kan jag spara dina kontakt info, kanske tillfälle ges.. Tack!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.