Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Malta

Produkter
(logga in för att koppla)

KjellSn

Aktiv medlem
Hej! Jag åker till Malta i oktober och och jag undrar om någon vet några speciella ställen att fota!
Var där för 10 år sedan så jag har glömt mycket av Malta! H/ Kjellsn

Var på Malta i våras. Huvudstaden Valetta bjuder på mycket fototillfällen. Sen är ju Mdina - Den tysta staden - helt underbar. En medeltidsstad där fordonstrafik är förbjuden. Underbart vackert med smala stenlagda gator, hus i sandfärgad sten med mycket klätterväxter. Vet inte hur det ser ut med blomning där nu, men när jag var där så "blommade husen" väldigt vackert. Utöver det så vet jag inga särskilda platser, Malta är en väldigt tätbefolkad ö (stenhög) och vad jag vet så är det svårt att finna vackra rena vyer utan bebyggelse och vägar ifall man är ute efter landsskapsfotografering.

Re Malta

Hej! Ja Valletta får man inte missa! Tänkte ta en del kvällsbilder där! Mdina tänker jag oxå åka till, tänkte även på lite kvällsbilder där med! Funderar lite på Gozo med! Nästa gång tror jag att jag åker på våren jag med! Det är bästa tiden i medelhavet! H/ Kjellsn

Hej! Ja Valletta får man inte missa! Tänkte ta en del kvällsbilder där! Mdina tänker jag oxå åka till, tänkte även på lite kvällsbilder där med! Funderar lite på Gozo med! Nästa gång tror jag att jag åker på våren jag med! Det är bästa tiden i medelhavet! H/ Kjellsn

Jag var också där i våras och kan bara hålla med om att både Valetta och Mdina ger många chanser till bra foton. Gozo är ju verkligen värt ett besök. Om inte annat för "Azure Window".

http://www.photoglobe.info/gozo/gozo_20040401_057.html

Jag var på Malta i somras och jag älskade all gammal patina man ser när man går runt inne i städerna. Och jag tyckte också det var väldigt vackert ute kring kusterna, nästan oavsett del av ön, även om de mest minnesvärda områdena var nere i sydöst samt västra delen. På ön Gozo, norr om Malta, finns det lite mer "orörda" delar och många dramatiska bildmöjligheter ut mot kusten. Sen finns ju alltid den nästan helt obebyggda lilla ön Comino mellan Gozo och Malta, där du även har den sönderfotograferade blåa lagunen.

Bilagor

• IMG_8058_1.jpg
    IMG_8058_1.jpg
    91.5 KB · Visningar: 127
  • IMG_8081_1.jpg
    IMG_8081_1.jpg
    30.7 KB · Visningar: 120
  • IMG_8121_1.jpg
    IMG_8121_1.jpg
    89.3 KB · Visningar: 121
  • IMG_8322_1.jpg
    IMG_8322_1.jpg
    79.3 KB · Visningar: 118
Re

Jag var på Malta i somras och jag älskade all gammal patina man ser när man går runt inne i städerna. Och jag tyckte också det var väldigt vackert ute kring kusterna, nästan oavsett del av ön, även om de mest minnesvärda områdena var nere i sydöst samt västra delen. På ön Gozo, norr om Malta, finns det lite mer "orörda" delar och många dramatiska bildmöjligheter ut mot kusten. Sen finns ju alltid den nästan helt obebyggda lilla ön Comino mellan Gozo och Malta, där du även har den sönderfotograferade blåa lagunen.

Tack Stefan för svaret! Ska besöka kusten, ser väldigt fint ut! H/ Kjell

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar