ANNONS
Annons

Malmö: Fotokompis i Malmö-området sökes

Produkter
(logga in för att koppla)
Grymt bra jobbat Mats! Dina bilder är proffsiga. Gillar dina fartbilder. Väldigt skarpa var de flesta med rörelseoskärpa runt om. Där ser man fördelarna med snabbt hus och optik, samt längre brännvidd. :) Det är nästan så att jag blir avundsjuk. Haha.

Tackar och bugar för kritiken!

Har svårt att tänka mig en Nikonist som är avundsjuk på en Canonist. :)

Mvh
Mats
 
Hej på er!
Fick iaf hälsa på Rei, missade er andra, fastnade rejält i fotandet, men hoppas på tillfälle att få skaka tass med er också, kul att komma ut så iaf och bara fota lite, finns ju fler kul grejor, kunde testat ute på lockarps ring och fota gokartar, då får man träna på att plocka dom när dom kommer på ett annat sätt, sedan har vi ju Ring knutstorp och fota hojåkarna, borde vara häftigt också,, finns hur mycket som helst, speciellt när det är några som sånar loss, Ha det bra på er
Mvh Johnny

Ja, det blir lite mer motorsport framöver. Vi pratade om speedway inom snar framtid. Det ska bara kollas upp förutsättningar för fotografering. Där kommer andra typer av fotografering också framöver. Så håll utkik och bevaka tråden.
 
Hej Mats, jasså det var du som stog uppe på plattformen igår? verkar som du fick riktigt bra utsikt därifrån. var ju ganska många fotografer igår så man fick trängas lite.
mvh alex

Ja det var jag. Det var inte så dumt att stå där som du tydligen sett på en del av mina bilder.

Nästa gång jag besöker dragracingbanan skall jag prova nya exponeringstekniker därifrån.

Mvh
Mats
 
Krockbilderna var coola. Oj, vad högt däcket flög upp i luften, den som var kopplad till något batteri eller vad det var. :)

Det var en demonstration på hur kraftig en airbag är när den utlöser. Det blir som du såg en rejäl smäll.

Jag har sett en videoupptagning som är filmad under ett räddningsarbete där en brandman höll på att hjälpa ett trafikoffer i en bil när airbagen utlöste. Det slutade så illa att brandmannen dog.

Nästa vecka blir det förhoppningsvis en 80-200mm f/2.8. Sedan är jag redo för mer motorsport. Hehe. :)

Coolt! Det ser jag fram emot.
 
För de som är sugna på att fotografera speedway så är vi i skrivande stund två stycken som skall till Malmö motorstadion på onsdag den 27 maj. Tävlingen börjar kl. 19.00. Vi träffas utanför stadion kl. 18.00 så vi hinner med att ordna våra depåkort så vi även får tillträde till depån. Då kan vi ta lite bilder innan tävlingen startar.

Fotografväst i fluorescerande färg rekommenderas men är inget krav.

Eftersom de ansvariga på motorstadion vill veta några dagar i förväg hur många som kommer behöver antingen jag få reda på det senast i morgon kväll (25 maj) här i forumet så jag kan förvarna dem eller så får ni anmäla er själva på [email protected].

mvh
Mats
 
Tack Mats för att du kollat upp detta. Ser fram emot onsdagens övningar. :)

Vi behöver inte förlita oss på dagsljuset eftersom jag antar att banan/området är upplyst. Kan bli intressant att fotografera i sådana ljusförhållanden! :)
 
Vi behöver inte förlita oss på dagsljuset eftersom jag antar att banan/området är upplyst. Kan bli intressant att fotografera i sådana ljusförhållanden! :)

Det är upplyst. Frågan är bara hur mycket. Mitt tele har bara f/4 som största bländare så det skall bli intressant att se hur länge min utrustning "hänger med".

Mvh
Mats
 
Ja, jag tror att tiden fram till ca kl 20 är det säkert brusfritt. :)

Halloj.

Jag hänger mer än gärna med på ert jippo på onsdag.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

För er som vill hänga med ut i morgon tisdag, detta är endast om vädret blir som planerat.

Ett stort åskoväder är på väg hit och blir det av så någon gång under morgondagen mellan 18-00 så kommer det. Mer info får vi i morgon.

Är ni sugna så skall jag ut ialla fall. Hör av er...
 
Halloj.

Jag hänger mer än gärna med på ert jippo på onsdag.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

För er som vill hänga med ut i morgon tisdag, detta är endast om vädret blir som planerat.

Ett stort åskoväder är på väg hit och blir det av så någon gång under morgondagen mellan 18-00 så kommer det. Mer info får vi i morgon.

Är ni sugna så skall jag ut ialla fall. Hör av er...

Hej Marcus!
Givetvis är du välkommen att göra oss sällskap på onsdag. Vet du vart det är och hittar du dit? Samling kl. 18 som nämns tidigare i tråden.

Vart hade du tänkt vara och fotografera under tisdagen? Jag har möjlighet efter jobb om det är uppehåll. :)
 
Hej Marcus!
Givetvis är du välkommen att göra oss sällskap på onsdag. Vet du vart det är och hittar du dit? Samling kl. 18 som nämns tidigare i tråden.

Vart hade du tänkt vara och fotografera under tisdagen? Jag har möjlighet efter jobb om det är uppehåll. :)



Jag har full koll var det är.

Ang morgondagen så vet jag inte nu var åskan kommer eller om den kommer så mer info kommer under morgondagen.
 
Det var ju trevligt med lite sällskap. Jag lägger till dig Alex, håll tiden denna gång:) och Mangus på min "lista".

Rei, jag tar med Fredrik också på listan.

Då blir vi fem stycken på onsdag. Samling kl. 18.00 på parkeringen till Mamlö motorstadion. Jag anmäler oss nu.


Halloj.

Jag hänger mer än gärna med på ert jippo på onsdag.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

För er som vill hänga med ut i morgon tisdag, detta är endast om vädret blir som planerat.

Ett stort åskoväder är på väg hit och blir det av så någon gång under morgondagen mellan 18-00 så kommer det. Mer info får vi i morgon.

Är ni sugna så skall jag ut ialla fall. Hör av er...

Hej Magnus!
Jag hänger gärna med imorgon om det blir av.

Mvh
Mats
 
Det var ju trevligt med lite sällskap. Jag lägger till dig Alex, håll tiden denna gång:) och Mangus på min "lista".

Rei, jag tar med Fredrik också på listan.

Då blir vi fem stycken på onsdag. Samling kl. 18.00 på parkeringen till Mamlö motorstadion. Jag anmäler oss nu.




Hej Magnus!
Jag hänger gärna med imorgon om det blir av.

Mvh
Mats

MAGNUS???

vem e det :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.