Annons

Malmö: Fotokompis i Malmö-området sökes

Produkter
(logga in för att koppla)
Du kan ju alltid sälja din Canon 50mm f/1.2 och köpa en monsterdator som deklarerar, kokar kaffe, viker tvätt och redigerar bilder åt dig. ;-)

Det är en idé. Men BARA en idé. :)

Det hade varit bättre om Adobe´s programmerare lärt sig att vara tydliga med programmets begränsningar.

Mvh
Mats
 
Jaha, då är mina bilder på väg upp.

Först vill jag tacka er alla för en trevlig kväll i onsdags. Hoppas att ni följer med nästa gång det är tävling där.

Jag tycker att ni alla har fått bra bilder. Det är roligt och intressant att se vad ni har fotograferat. Och hur ni presenterar dem. Vi ser ju olika saker.

Om det e som du säger attd et var första gången utanför P läget så är det inga dåliga bilder, snygg hemsida förresten, lättorienterad

Håller med dig Alex!

Mvh
Mats
 
Påminnelse: Gatufototräff 6 juni?

Jag vill lyfta fram ett tidigare inlägg angående förslag på fototräff lördagen den 6 juni, på nationaldagen. Det kommer förslagsvis att vara viss aktivitet med firandet av vår nationaldag på Stortorget i Malmö, kl. 11.30-14.00.

Ett ypperligt tillfälle för en gatufototräff. Det lär vara liv och rörelse den dagen ifall vädret tillåter.

Tänkte att man kunde lulla uppför/nerför gågatan, typ från Triangeln till Stortorget.

Hittills är det jag och Marcus som anmält intresse. Någon mer?
 
ÄNTLIGEN! Då är mina bilder upplagda för beskådning på www.fotomats.se.

Mvh
Mats

Wow, grymt bra fotograferat Mats! Himla bra beskärning av fotona. Gillar att du har varianter med close-ups. Varierande fotografier också. Imponerande.

Jaså, jag fastnade på bild i alla fall. :) Du får gärna skicka dem vid tillfälle som webbanpassade JPEGs i 800 px bredd ( som stående eller liggande). :)
 
Där har du verkligen lyckats att fånga skateboardåkarna kanonbra! Bra vinklar och exponeringar.

Mvh
Mats

Tack...


Om ni är sugan så kan kanske detta vara av intresse.
Damfotboll. :) ja ni läste rätt... Kan vara kul att prova på detta med kanske.

Maila [email protected] om ni är sugna att gå och plåta Ldb FC Malmö ( MFF ) det är spel den 2009-06-14 & 2009-06-18.

Skicka in anmälan till Jenny och skriv här sen om ni skall med.. Jag är anmäld.
 
Tack...


Om ni är sugan så kan kanske detta vara av intresse.
Damfotboll. :) ja ni läste rätt... Kan vara kul att prova på detta med kanske.

Maila [email protected] om ni är sugna att gå och plåta Ldb FC Malmö ( MFF ) det är spel den 2009-06-14 & 2009-06-18.

Skicka in anmälan till Jenny och skriv här sen om ni skall med.. Jag är anmäld.

Ja, detta kan vara skoj att prova på! Söndag den 14 juni är av intresse. :)
 
Tjena Grabbar!

Tänkte joina er lite på banan imon söndag om det fortfarande finns folk som ska dit?? Träffas ni nånstans innan och i så fall, hur dags??

MVH Andreaz
 
Tjena Grabbar!

Tänkte joina er lite på banan imon söndag om det fortfarande finns folk som ska dit?? Träffas ni nånstans innan och i så fall, hur dags??

MVH Andreaz

Du är välkommen. Vi ses ca kl. 10.00 vid receptionen, byggnaden närmast banan. Om du kommer senare, så får du kolla efter t ex mig eller Mats.
 
Tack Mats, Fredrik och Andreaz för en trevlig fototräff idag! Fick med mig hem typ 1400 bilder som jag sitter och tuggar igenom. Kommer upp bilder senare ikväll eller i morgon. :)
 
Tjena Grabbar!

Tack för en trevlig dag på banan idag, även om jag bara va där några timmar, fick några bilder med mig hem ändå ju...Ska bara slänga upp en bra sida o hosta bilderna på så kommer dom med... Vi hörs igen

MVH Andreaz
 
Påminnelse: Gatufotografering, lördag 6 juni

Med risk för att låta tjatig, så vill jag påminna om fototräff i centrala Malmö på nationaldagen. Exakt plan är inte spikat, men som det ser ut just nu, så är det jag, Marcus, Ali och eventuellt Justin.

Alla är varmt välkomna! :)
 
Äntligen är jag klar med bilderna från i söndags. Jag tackar också för en trevlig fotodag.

Det var svettigt på mer än ett sätt. :) Inte nog med att solen grillade en. Det var motljus de första timmarna och dagens fordon körde betydligt snabbare än vad de gör en onsdagskväll. Detta tillsammans med det starka ljuset gjorde det betydligt svårare att få fartkänsla och kort skärpedjup i bilderna. Trots ISO 50 och att polarisationfiltret satt på objektiven hela dagen. Det är väl dags att införskaffa gråfilter. :)

Bilderna ligger på www.fotomats.se

För att få tyst på Mats kommer här länken till till min nya hemsida www.fpersson.se tack för en trevlig dag på Dragracingbanan.

//Fredrik - www.fpersson.se
Ja se där! Det var väl inte så svårt? :)
Snygga bilder!

Mvh
Mats
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.