ewelinahelen
Ny medlem
hej, jag har fått ett macroset alltså mellanringar utan kontakter i julklapp, och när jag ställer in på manuell så går det fortfarande inte att ta kort, bilderna blir alldeles brusiga och det är mest mörkt, vad ska jag göra?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kort svar: Mera ljus!!!
Eftersom det är utan kontakter så vet inte din kamera något om objektivet. Ställ inkameran på manuellt och experimentera dig fram till en lagom slutartid. Beroende på hur mellanringarna är gjorda så är det inte säkert att det går att ställa bländaren.
Och stäng av auto iso funktionen så skall du se att bilderna inte blir så brusiga. Ha så roligt med dina nya leksaker.
Tyvärr måste du ha ett objektiv med bländarring om du ska kunna använda annat än minsta bländaröppning.
Finns faktiskt en liten spak på de objektiv som inte har bländarring som fungerar lika bra.
Ja, men hur ska du komma åt den spaken när mellanringen sitter på plats? Man kan förstås fixera den först, men det blir rätt bökigt i längden.Finns faktiskt en liten spak på de objektiv som inte har bländarring som fungerar lika bra.