bforsmark
Avslutat medlemskap
Skaffade sigmas 70-200 2.8 för en tid sen men det blev en besvikelse. Åtminstone dess makroegenskaper. Så innan jag gör fler förhastade köp ska jag konsultera er här på fotosidan.
Det finns egentligen bara att välja på sigmas 105 och 150 mm makrogluggar och olympus eget 50 2.0 som verkar vara det säkraste kortet. Sigmas gluggar är ju byggda för 1.6 crop sensorer och är alltså inte optimerade för olympus minisensorer. Men 150 mm hade jag helst satsat på framför allt för brännvidden då. Nackdelen är att de stora gluggarna skrotar hela olympus smidighet.
Sigmagluggarna ger makro 1:1 medan olympus "bara" ger 1:2 eller hur blir det egentligen?
Hur är sigmagluggarna på olympuskamerorna? Presterar de fullt ut?
Skulle helst vilja köra olympusgrejer rakt över men de har ju inga telemakron!
Hjälp en vilsen fotograf!
Det finns egentligen bara att välja på sigmas 105 och 150 mm makrogluggar och olympus eget 50 2.0 som verkar vara det säkraste kortet. Sigmas gluggar är ju byggda för 1.6 crop sensorer och är alltså inte optimerade för olympus minisensorer. Men 150 mm hade jag helst satsat på framför allt för brännvidden då. Nackdelen är att de stora gluggarna skrotar hela olympus smidighet.
Sigmagluggarna ger makro 1:1 medan olympus "bara" ger 1:2 eller hur blir det egentligen?
Hur är sigmagluggarna på olympuskamerorna? Presterar de fullt ut?
Skulle helst vilja köra olympusgrejer rakt över men de har ju inga telemakron!
Hjälp en vilsen fotograf!