Annons

Makro

Produkter
(logga in för att koppla)

canoneos3

Avslutat medlemskap
Hejsan.
Jag funderar på att köpa ett 180 mm makro. men jag vet inte om jag skall köpa Sigmas heller canon. Så jag skulle vilja ha lite råd vilket jag skall köpa.

MVH Stefan
 
Hmmmm Har hört både rosande kommentarer och risande piskningar om sigmas....Har tex hört att den gamla 180 2,8 var ett mkt bra objektiv medans det nya "EX" sviker.....önskar att jag visste vart jag hade läst det!! (en fördel med den nya är ju att den går ned till 1:1 och det gamla "bara till 1:2", om jag imte mins fel...:)

Om du har pengarna för en Canon så välj den och försök att hitta den beg. Inte så lätthittad men det går nog...

Jag har hört blandade meningar om Canons också men långt ifrån lika ojämna som för Sigma,s nya EX-modell... Om ni söker upp tex J-P Lahall,s bilder tagna med den så tvekar man inte på dess kapacitet.....

Finns pengarna så köp alltid original, det är MIN mening.../Mvh Niclas.


Ps, Ett mer flexibelt alt är ett 200 2,8L + mellanring även om det kanske känns lite begränsande i många lägen!
 
Senast ändrad:
Mitt Sigma 180 macro är extremt bra. Jag tvivlar på att man i bilderna kan någon som helst skillnad mot Canons 180. Tamron har också en 180 macro som tydligen också är extremt bra.
 
Som sagt man finner säkert alla olika meningar om alla dessa objektiv och visst finns möjligheten att "fotafint" med dem alla....

Sigmas kostar 8000,-sek nytt i Sverige och vi hittar nog inte Canons till det priset ens begagnad...Då blir nog Sigmas ett klokt val (men kanske Canons är det klokaste i längden:)!/Niclas.
 
Jag har för mig att Tamrons 180mm är det objektiv som har fått bäst resultat av alla objektiv i tyska ColorFotos tester. Dock är det ju tusenlappen dyrare än Sigmas dito.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.