Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Makro till 60D?
- Trådstartare Stalkale
- Start datum
kjellepelle
Aktiv medlem
Jag använder EF-S 60 mm / 2,8 till min 7D och är helt nöjd med det objektivet. 60 mm är ju lite mindre än din minimigräns och om det är viktigt finns det ett EF 100 mm /2,8 som också är mycket bra, något dyrare dock.
//Kjell
//Kjell
antonlindstrom
Aktiv medlem
Canons modeller är väl lite dyrare, men 100mm USM macro (inte L versionen med IS) tycker jag är ett ganska bra alternativ.
Annars lite billigare är väl Tamrons 90mm 2.8 macro, enligt skriverier på internet ett otroligt skarpt bra macro till hyffsat pris.
Mvh, Anton.
Annars lite billigare är väl Tamrons 90mm 2.8 macro, enligt skriverier på internet ett otroligt skarpt bra macro till hyffsat pris.
Mvh, Anton.
and30ers
Aktiv medlem
Canon EF 100/2.8 USM är ett trevligare objektiv att jobba med än Tamron 90/2.8. Mycket snabbare autofokus, intern fokus (objektivet växer inte på längden) och skönare i största allmänhet. Tamron är aningen skarpare speciellt på makroavstånd men Canonobjektivet är allround för makro/porträtt/kort tele etc.
Ja, jag har ägt och använt båda.
Om 60mm räcker är EF-S 60/2.8 USM ett skarpt och bra val med snabb AF.
Ja, jag har ägt och använt båda.
Om 60mm räcker är EF-S 60/2.8 USM ett skarpt och bra val med snabb AF.
antonlindstrom
Aktiv medlem
AF är dock mest intressant vid annan användning än vid macrofoto enligt mig. Dock kan jag se problemet med att inte ha intern fokusering vid macro.