Annons

Maj 2023

Produkter
(logga in för att koppla)

Terje H

Aktiv medlem
Det kanske kan vara på sin plats med en forumtråd som helt handlar om bilder och inget annat. Här är det fritt att publicera en bild som fotograferats nu under maj 2023. Kanske kan vi även diskutera de bilder som publiceras, eller så bara kan vi visa bilder för varandra. Inga krav, annat än att bilden måste vara från maj 2023.

Jag vill även se om aktiviteten är så låg här på Fotosidan som jag fått intryck av - men där jag hoppas att jag har fel.

Bjuder på första bilden, en multiexponering (direkt i kameran) från 7 maj 2023. Bilden har jag gett titeln "Livets träd" och den är härifrån Mullsjö i Västergötland. Det är fritt att kommentera bilden, eller om ni har några frågor om den.

Mvh Terje


23871_2023.jpg
 
Senast ändrad:
Några bilder från Maj. Har sysslat mycket med annat men lite foto har man hunnit med. :) Snön har just börjat dra sig undan, några blommor har dykt upp här. Några humlor har man sett men inte mycket insekter att fota. Min frus syster är gravid och föder snart.
 

Bilagor

  • 001.jpg
    001.jpg
    350.7 KB · Visningar: 30
  • 03 Spring.jpg
    03 Spring.jpg
    2.7 MB · Visningar: 31
  • c1.jpg
    c1.jpg
    232.2 KB · Visningar: 34
Har inte fotograferat seriöst på länge, och så heller inte i maj (blir nog bättre när jag väl köper mig en systemkamera igen). Gjorde i alla fall ett försök att göra en bild i stället för att bara ta första bästa ur kamerarullen i telefonen :)

20230518-APC_0161.jpg
 
Senast ändrad:
27mm crop blommor växer i skogen där det är torrt, fotat på em. Så lite murrig nyans
Var det nåt särskilt med färger? Ser nån gett skrattgubbe kan inte se det lustiga? 🤔
Du har förmodligen inte samma tolkning av "skrattgubbe" som många andra eller som inläggsskrivaren. Vi tolkar bilder och symboler olika vilket kanske också var en av meningarna med hela tråden.
 
Du har förmodligen inte samma tolkning av "skrattgubbe" som många andra eller som inläggsskrivaren. Vi tolkar bilder och symboler olika vilket kanske också var en av meningarna med hela tråden.
Inte min tolkning av symbol men går den tolka på annat sätt men men...visst tolkar vi saker å ting olika...det var inte min fråga
Utan vad som var roligt med frågan en ställde på mitt inlägg?
Screenshot_20230518-183927~2.png
 
Inte min tolkning av symbol men går den tolka på annat sätt men men...visst tolkar vi saker å ting olika...det var inte min fråga
Utan vad som var roligt med frågan en ställde på mitt inlägg?
Visa bilaga 169935
”Skrattgubben” var nog en kommentar på en kommentar och fråga om dina bilder. Alltså inte menade till dig. Utan till han som kommenterade ditt inlägg.
 
  • Gilla
Reaktioner: PMD
27mm crop blommor växer i skogen där det är torrt, fotat på em. Så lite murrig nyans
Var det nåt särskilt med färger? Ser nån gett skrattgubbe kan inte se det lustiga? 🤔

Jag tror att jag förstår varför en skrattgubbe, pga att jag börjar prata om utrustningen/brännvidd då meningen är att vi skall prata om bilden. Anledningen till varför jag frågar är att jag gillar perspektivet helt enkelt, bakgrundsoskärpan och färgen. :)
Naturligtvis blomman också. ;)
 
Aha 😁 .....👍🏻

Tack..är inte så ofta på forumet att jag hänger med även om jag givetvis läste inlägg först om " bilden" i fokus.
 
Aha 😁 .....👍🏻

Tack..är inte så ofta på forumet att jag hänger med även om jag givetvis läste inlägg först om " bilden" i fokus.
Och redan första inlägget blandar in teknik och utrustning: ”dubbelexponering direkt i kameran”. Det är svårt att prata fotografisk bild utan att blanda in processen 😂
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.