Annons

Mail push till iPhone 4?

Produkter
(logga in för att koppla)

Helmetrock

Aktiv medlem
Tidigare hade jag en mail-app till min iPhone så att jag fick ett meddelande när jag fick ett mail, men sedan jag uppdaterade till senaste versionen av iOS slutade den att fungera och ingen annan app jag har testat har fungerat heller. Det enda jag kräver av den är att när jag får ett mail ska det plinga till.

Är det någon som har tips på en bra app som gör det jag vill? Jag använder Gmail om det har någon betydelse.

Det behöver man väl ingen app till? Jag använde iPhone 4 innan jag bytte (med senaste os) och där ställde man in avisering i inställningar för e-post.

Tack!

Jo, notiserna har jag aktiverat sedan jag köpte telefonen, men det har aldrig plingat. Eftersom jag ändå hade en app för det innan. Har jag aldrig forskat mer i det.

Det kan kanske vara någon annan inställning som är fel, så att notiserna inte får kontakt med mitt mailkonto?

Tack!

Jo, notiserna har jag aktiverat sedan jag köpte telefonen, men det har aldrig plingat. Eftersom jag ändå hade en app för det innan. Har jag aldrig forskat mer i det.

Det kan kanske vara någon annan inställning som är fel, så att notiserna inte får kontakt med mitt mailkonto?

Vad har du för mail? Alla mailleverantörer stödjer inte push-mail.

Hur som helst, inställningen hittar du under Inställningar -> Epost, kontakter, kalendrar -> Hämta nya data -> Aktivera push.
Kontrollera samtidigt under Avancerat att push är påslaget för det aktuella kontot om det är så att du har fler konton inlagda.

Japp, jag hittade faktiskt det på egen hand och tro det eller ej så fick jag en notifikation om ditt inlägg här ;-)

Tack ändå!

Jag har en privat mailadress hos Gmail. Det står att det kontot inte stöder push, så jag satte det på att hänta var 15 minut. Dock verkar det som att den hämtar oftare än det, men det kan vara inbillning också.

Att hämta mejl i tid och otid drar ström... bara så du vet.

Själv har ett antal pop-konton samt jobbet med IMAP (Microsoft Exchange) där jag har push påslaget. Funkar bra.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto