Annons

Macro Wide lens for sony A100

Produkter
(logga in för att koppla)
Ingenting för Dig, Avsedda för "SLR-look-alike" - M A1, KM A2, A100 & A200 samt KM Z-serien - OM det hade varit ett 49mm. Detta är 55mm och passar inte. Skaffa hellre ett riktigt vidvinkel.

helt fri från både distortion och vignettiering låter ju försej rätt bra. Gjord av titanium dessutom!

paul svensson skrev:
...
Hur menar du att sony A100 är en "SLR-look alike"?
...
Aldrig påstått det - läs ordentligt.

KM A100 står det - inte Sony a100. KM A100, och alla andra liknande, ser ut som en SLR, men har ett fast ( = icke utbytbart ) zoom-objektiv = "SLR-look-alike".

tannler skrev:
Aldrig påstått det - läs ordentligt.

KM A100 står det - inte Sony a100. KM A100, och alla andra liknande, ser ut som en SLR, men har ett fast ( = icke utbytbart ) zoom-objektiv = "SLR-look-alike".

Sorry! Tolkade nog ditt inlägg fel då det var ett kommatecken efter KM A2, och jag trodde A100 stod för Sonys A100

Tack för upplysningen!

Mvh
Paul

Ove Lundqvist [FM] skrev:
Jag kan förstå förvirringen för KM har aldrig gjort en A100. ...
Du med mig driva aprillo ? Nej naturligtvis inte. Klart det är så. Jag är bara så förbannat envis och just nu utnämnd till förste förvirringskonsulent - ;-). *rodnar skamset*

tannler skrev:
Du med mig driva aprillo ? Nej naturligtvis inte. Klart det är så. Jag är bara så förbannat envis och just nu utnämnd till förste förvirringskonsulent - ;-). *rodnar skamset*
Du är mer än förlåten ;0) Det titeln kan säkert komma att bli en vandringstitel som jag själv kan vara spekulant på i framtiden ;0)

Ha det gott

mvh/Ove

Jag har en sådan "Wide Angle Macro"-adapter, som jag direkt efter att ha provat den slängde längst in i min längst bort belägna källarskrubb...

Jo, det stod "Titanium" på den. Det måste dock har rört sig om något slags homeopatiskt titanium, för andelen titanium kan i alla fall inte ha överstigit 0,000 001 gram...

"High Resolution Precision Optics" skriver dom.
Tja, för min del har jag aldrig någonsin träffat på någonting oskarpare...

Räkna med att dessa billiga tillsatser ger rent usel bildskärpa, och att det är pengar rätt i sjön.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar