Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Macro till Pentax k1000

Produkter
(logga in för att koppla)

Anarkaplupp

Aktiv medlem
Funderar på att skaffa ett macroobjektiv till min k1000. Vad bör jag tänka på? Vill ogärna gå på pumpen. Har fått nys om ett 50mm macro med största bländare 4 och ger förstoringen 1:2. Priset på detta ex är 1600:- Det bör nämnas att obj. är begagnat men i mycketbra skick (enligt säljaren). Nån som kan hjälpa mig?

hej

har du en normal, dvs 50mm i väskan redan? isåfall skaffa mellanringar, fungerar perfekt tycker jag till en bråkdel av kostnaden.

Annars, jag hade ett Elicar 90mm 1:1 till Pentax K förut, det vad det skärpa i. Hittar du en sån så slå till.

Mvh
Johan

Köp en beg. förstoringsoptik för en struntsumma och montera den på ett sånt där plastlock som man brukar ha som skydd på kamerahusets objektivöppning. Kombinera med mellanringar. Förstoringsoptiken ger suveräna macrobilder, helt i klass med "riktiga" macroobjektiv.:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar