Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Macro till Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

brage

Aktiv medlem
Får nog inse att jag inte har råd till Canons 100/2.8 Macro så nu funderar jag på vilket av följande som kan vara av intresse:

Sigma 105/2.8 EX DG Macro
Tamron 90/2.8 SP DI Macro

Någon som har nå´t av dessa och kan ge synpunkter alt. tips på vad man ska satsa på?

/Brage
 

Bilagor

  • kofoto3.jpg
    kofoto3.jpg
    28.8 KB · Visningar: 301
brage skrev:
Får nog inse att jag inte har råd till Canons 100/2.8 Macro så nu funderar jag på vilket av följande som kan vara av intresse:

Sigma 105/2.8 EX DG Macro
Tamron 90/2.8 SP DI Macro

Någon som har nå´t av dessa och kan ge synpunkter alt. tips på vad man ska satsa på?

/Brage



-Kom igen....någon mer!!!!!
 
Båda gluggarna tar mycket bra bilder. Det enda som jag har hört som folk klagar på med dom är att dom blir ganska långavid närgränsen. Dom har alltså inte intern fokusering. Om detta inte är något som du kommer att störa dig på så tror jag att du kommer att bli kanonnöjd.
 
Har själv Tamron 90 (den gamla utan DI) och det är mitt klart skarpaste objektiv.

Utmärkt makro och porträttobjektiv så länge man inte behöver snabb autofokus. Autofokusen är smärtsamt långsam (och högljudd).

Så jag är nöjd och har inga planer på att byta upp mig till Canons, trots USM.


mvh Mattias
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.