Annons

Macbook pro

Produkter
(logga in för att koppla)

DanielHedberg

Aktiv medlem
Hej!

Köpte mig precis en Macbook Pro med OS Lion. Märkte att jag inte fick med några install skivor. Men tänkte att det är bara att göra en time machine kopia av hela systemet och bränna ner som säkerhet ute fall hårddisken skulle krascha. Men nu när jag har gjort det så märkte jag att den gjorde mappar av allt?

Frågan är då hur gör jag om jag ska installera om datorn någon gång, det är ju ingen install. Bara säkerhetskopia med mappar. ?

Hoppas ni fattar.

MVH Daniel

du har en kopia på allt i dina "mappar" vad det gäller system , rubbet så det är inga problem att installera om datorn.

Starta mot timemachine

Hej!

Köpte mig precis en Macbook Pro med OS Lion. Märkte att jag inte fick med några install skivor. Men tänkte att det är bara att göra en time machine kopia av hela systemet och bränna ner som säkerhet ute fall hårddisken skulle krascha. Men nu när jag har gjort det så märkte jag att den gjorde mappar av allt?

Frågan är då hur gör jag om jag ska installera om datorn någon gång, det är ju ingen install. Bara säkerhetskopia med mappar. ?

Hoppas ni fattar.

MVH Daniel

Du kan starta systemet och återställa direkt från en time machine så ingen fysisk media (skivor) behövs.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto