Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mac Cinema till PC??

Produkter
(logga in för att koppla)

cafu

Medlem
Hej!
Jag har kommit över en stor Mac Cinema-skärm och undrar om det är någon som vet om den går att använda till PC?
Jag har sett att det finns adaptrar från Apple för att konvertera ADC till DVI, men hittar bara information om att det fungerar på vissa Mac-burkar och nu undrar jag om det är någon här som testat om det funkar på en PC också.
/Carin

Har inga egna erfarenheter, men det skall fungera bra.
Via PC kan man enbart justera ljusstyrkan på skärmen.

/Benny

cafu skrev:
Hej!
Jag har kommit över en stor Mac Cinema-skärm och undrar om det är någon som vet om den går att använda till PC?
Jag har sett att det finns adaptrar från Apple för att konvertera ADC till DVI, men hittar bara information om att det fungerar på vissa Mac-burkar och nu undrar jag om det är någon här som testat om det funkar på en PC också.
/Carin

Det fungerar alldeles utmärkt -- men tänk på att adaptrarna ADC-DVI inte är helt gratis.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar