ANNONS
Annons

M42 adapter

Produkter
(logga in för att koppla)

Samir

Aktiv medlem
Hej, jag är en Pentax nybörjare och behöver lite information. Var kan man köpa en M42 till Pentax adapter? Hittade den här på scandinavianphoto, men det saknas en beskrivning

När jag redan ställer frågor har någon en bra tips hur kan man skydda LCD på en K100D, ska man använda såna plastfolie som används på handdatorer, eller finns det något bättre lösning?

tackar

Jag kör platsfilm som skydd för min skärm. Den funkar bra (dva skyddar bra) men jag inbillar mig att jag sedan filmen lades på fick en sämre uppfattning om skärpan vid förhandsgranskning i kameran.

Det är iofs inte värre än att jag slutat kolla skärpan i kameran och i ställer gör det i kameran. Att skydda skärmen tycker jag är viktigare.

En annan lösning är att skaffa ett lock för skärmen. Jag har sett dessa på webben, men hittar ingen bra länk. Kolla dpreview så hittar du nog bra tips gällande detta.

/Jimmy

Jag köpte min M42 adapter hos Photax.se

Använder också plast-skydd för skärmen. Köpte det på tradera. Provade först ett billigare alternativ från Clas Ohlsson, men det var värdelöst, gick knappt att se på bilderna. Så se upp med de billigaste skydden

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar