ANNONS
Annons

Mörkum (Malmö/Lund) önskas!

Produkter
(logga in för att koppla)

Crustina

Medlem
Hej,

är bosatt i Malmö och på jakt efter ett fungerande svart/vitt mörkrum i här Malmö eller i Lund. Är väl egentligen skeptisk till att få tag på något den här vägen men jag börjar bli desperat...

Har varit i kontakt med fotografiska föreningen i Malmö men det är hårt tryck på deras mörkrum och dessutom kan jag inte få tillgång till det förrän om tidigast två veckor.
Fotar först och främst med mellanformat (Hasselblad!) och det känns som om jag knappast borde vara ensam om detta i Malmö? Finns det någon som har ett fungerande mörkrum i någon källare eller garderob nånstans och som kan tänka sig att dela med sig? Självklart betalar jag vätskor och dyl. Gärna lite "hyra" också om det kan hjälpa till.

Vänliga hälsningar/
Kristina

Önskar jag kunde låna dig mitt mörkrum,men det blir nog lite för ocentralt för dig det :p

Dock funderar jag varför du inte "bygger" ditt eget mörkrum? Det krävs ju igentligen inte såååå mkt utrymme och vill/kan man inte ha ngt permanent så går det ju faktiskt att hålla till i badrummet..

Varför skaffar du inte en egen utrustning? Begagnad mörkrumsutrustning kostar nästan ingenting. Folk vill bli av med sina grejer. Borde finnas mycket i Malmö att välja på. Försök att få tag på en så komplett utrustning som möjligt.
Har själv köpt på mig så många förstoringsapparer, skålar osv att jag måste börja sovra bland grejerna. Jag jobbar själv i tvättstugan, det är inte idealiskt, men det går om man är noga med att hålla rent från damm. Dessutom är det nära till, när man får lust att börja jobba.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar