erhu
Aktiv medlem
Förutom att jag fixade en smärre översvämning i källaren där labbet ligger (Skåne är rätt vattensjukt just nu...) så koncentrerades min mörkrumsdebut kring krångel med filmspiralerna- nån som har nåt tips om hur man låter bli att knöla till de sista rutorna av filmen när man spolar upp den på spiralen? de sista rutorna verkade liksom inte riktigt få plats & de mådde inte så bra av att knölas fast...
Vad ska jag köra för framkallningstid för en TriX pressad två steg m T-max framkallare? (hittar ingen tabell m tider). Jag förutsätter att stopp & fix ska köras vanliga tider
Efter att ha hällt fix i stoppet så blev jag tvungen att hälla ut det stoppvätskan men jag har ingen aning om vilka proportioner man ska blanda nytt med (det står inget på flaskan)- jag tror det är nån form av Ilford...
undrar
/erik
som har startat mörkrumskrig
Vad ska jag köra för framkallningstid för en TriX pressad två steg m T-max framkallare? (hittar ingen tabell m tider). Jag förutsätter att stopp & fix ska köras vanliga tider
Efter att ha hällt fix i stoppet så blev jag tvungen att hälla ut det stoppvätskan men jag har ingen aning om vilka proportioner man ska blanda nytt med (det står inget på flaskan)- jag tror det är nån form av Ilford...
undrar
/erik
som har startat mörkrumskrig