Annons

Mörkrum i Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lazoli

Medlem
Hej!

Jag hade tänkt börja ta upp mitt analoga fotograferande igen, men har inte riktigt utrymme att framkalla bilder hemma i lägenheten. Fast själva filmen framkallar jag nog ändå hemma.

Så jag undrar om det är nån som känner till om det finns något mörkrum dit man kan komma och trycka upp bilder ibland? Kanske att man betalar nån årsavgift och kan använda när man vill/betala en mindre avgift per gång. Eftersom mina fritidsintressen går väldigt mycket i perioder är det mest bara tillgång till ett mörkrum jag behöver och inte så mycket klubbverksamhet i övrigt.

Har hittat några söder om stan, men eftersom jag bor i Sundbyberg blir det lite långt.. Så är det nån som känner till nåt som ligger mer centralt/norrut?
 
Jag letar efter samma sak - gärna söder om Söder, Haninge till! Behöver inte vara något märkvärdigt: 35mm negativ och papper upp till 30x40.



Om någon har lokal till att starta ett nytt mörkrum, har jag lite utrustning som jag inte kan använda p.g.a. min boendesituation.
 
tänkte passa på och tipsa om att det finns ett ny startat mörkrum/klubb vid Midsommarkransen.Kanske inte riktigt söder om söder men se bifogad länk www.analogfoto.se


Mvh Per
 
Kungsholmens kameraklubb har ett litet och ganska primitivt mörkrum, men det fungerar bra för svartvita kopior från småbild och mellanformat. Möten på torsdagkvällar på Polhemsgatan 38.

http://kkk.ufs.se/
 
Fotoföreningen Knepp har ett trevligt litet mörkrum på KTH. Nackdelen är att man måste vara studerande eller anställd vid KTH för att bli medlem.
 
Tack för tipsen! Ska kolla upp Kungsholmens Kameraklubb, det låter mest tillgängligt för min del...

Typiskt att man inte är studerande på KTH längre då! Det gills inte att man varit det? :p
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.