Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mörkrum/förstorningsapparat

Produkter
(logga in för att koppla)

Helenius

Avslutat medlemskap
Hej alla fotovänner,

Jag har precis börjat en fotoutbildning på Fridhems Folkhögskola i Svalöv och håller på att lära mej att framkalla och göra kopior.
Undrar om någon kan rekommandera en bra försäljara i Skåne som har mörkrums/kopierings grejor

Mvh
Per

vad gäller förstoringsapparater så skulle jag hållt utkik på tex www.blocket.se (begränsa din sökning till skåne om du vill) eller lagt in en bevakning på radannonserna här på fotosidan och sett om jag kunde få tag i nåt begagnat. det säljs ut många förstoringsapparater just nu och många till bra pris. ett tips är att hålla utkik efter utrustning som innehåller allt (åtminstone vara medveten om vad du eventuellt kommer att få komplettera med, såsom framkallningskålar, negativhållare osv)

kemi, papper osv brukar jag beställa från www.photax.se, tycker de är bra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar