Annons

Möjlighet att förstora texten i forumet

Produkter
(logga in för att koppla)

FredrikArvidsson

Avslutat medlemskap
Hej,

Jag tycker det vore bra om man på ett enkelt sätt skulle kunna ändra till större text i forumet.

Visst, jag skulle kunna ändra min skärmupplösning, men för egen del vore det bättre om man kundde förstora texten i forumet. Ibland känns texten pytteliten, särskilt när man är lite trött.

Vet inte om jag är ensam om denna min önskan..?

Ett alternativ framför ett till stylesheet är att sätta teckensnittet i procent (%) eller em.

Hjärtliga hälsningar,

Fredrik Arvidsson
 
På mac funkar äpplet tillsammans med +, fast bara i ett steg om texten inte ska hamna under annonserna. Minns inte motsvarande kommando för win, och förstår samtidigt att det nog inte var bara det du var ute efter heller, men möjlighet att förstora lite finns ju redan ikväll iaf.

(Optikern hade förresten lösningen med nya glas för mig, så nu slipper jag förstora mer:))
 
Fredrik, har du kollat in Firefox? Det är värt en titt annars, såna där grejer funkar mycket bättre i den.
 
Exakt, i firefox funkar det att hålla i CTRL + scrolla in och ut för zoom på text. (Känns lite säkrare än IE också =P )
 
Oj, jag testade firefox nu och det funkade ju utmärkt då att förstora texten med ctrl och scroll-hjulet! Hade ingen aning om att Firefox hade en sån funktion. Ska genast sluta köra Internet Explorer och helt gå över till Firefox istället.

Tack för tipset!
 
Jag kör Opera, som tydligen också har den funktionen upptäckte jag nu, så tack för tipset från mig med. :)
 
FredrikArvidsson skrev:
Oj, jag testade firefox nu och det funkade ju utmärkt då att förstora texten med ctrl och scroll-hjulet! Hade ingen aning om att Firefox hade en sån funktion. Ska genast sluta köra Internet Explorer och helt gå över till Firefox istället.

Tack för tipset!

ööhhhh... du har inte märkt några andra fördelar? ;)
 
Du får gärna tipsa om fler fördelar. Men vi kanske befinner oss i fel forumkategori för att fördjupa oss i detta.

Härliga hälsningar,

Fredrik Arvidsson
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.