Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
mærken
- Trådstartare jona
- Start datum
Nej, det måste man inte.jona skrev:
jag undrar, om man alltid måste köra med samma mærke på kameran som på tillbehören(blixtar, stativ, objektiv etc). finns det variationer möjligen æven innom mærken?
Jag har inte sett att Nikon tillverkar stativ, så därför har jag Manfrotto;-)
Vanligast är väl att man kör piratoptik till sin Nikon/Canon/Minolta av den anledningen att orginal är dyrare. Det finns en del bra icke-orginalmärken, det är bara att kolla runt vad andra tycker och prova själv innan man slår till.
Goldfish
Aktiv medlem
En anledning som kanske kan vara av vikt är (enlgit vad folk sagt till mig) att om man kör på originaltillbehör (tänker främst på optik och blixtar) så bör du kunna vara säkrare på att optiken även funkar på framtida Canon-kameror.
Frågan är bara om det kommer något nyare kamerasystem än EOS. Det är så jobbigt när de byter, så man får hoppas att det inte gör det, inte de närmaste åren.
Frågan är bara om det kommer något nyare kamerasystem än EOS. Det är så jobbigt när de byter, så man får hoppas att det inte gör det, inte de närmaste åren.