Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Måste man vänta i hela 55 sekunder innan man kan se bilden på skärmen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mandrake

Aktiv medlem
Funderar på att köpa en Nikon Coolpix 5400, men när jag läste denna kommentar i en recension om kameran så blev jag lite tveksam:

"Den långa väntetiden, hela 55 sekunder vid fotografering i tiff-format är inget plus och beror på att raw-formatet har tagits bort på denna modell."

Betyder det alltså att varje gång som jag har tagit en bild så måste jag vänta i hela 55 sekunder innan jag kan se den på skärmen? Eller är det så att just det här berör just fotografering i ett mera ovanligt format, som en lekman inte så ofta använder sig av?
 
Tja manuellt och manuellt, men man kan ändra fokuseringen men inte genom att vrida på någon ring på objektivet, utan det finns i menyerna på kameran i form av plus och minus med knapptryckningar
 
Jag ska strax kika på länken, men när jag ändå är på mitt frågvisa humör så undrar jag om det går att koppla ihop kameran med datorn så att man kan se focuseringen på skärmen sas LIVE?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.