ANNONS
Annons

många besök få kommentarer vid modellfoto

Produkter
(logga in för att koppla)
TACK
det är ju roligt att få höra från en yrkesfotograf

men som det nämnes tidigare här i diskussionen
så är nog mina bilder av konstnärligare slag, jag leker hejvilt

men icke mindre har de ett behov av att höra kommentare , kritik och åsikter

konst är inte för konstiga, utan för alla

det sköna sitter som bekant i tittarens blick/smak/ tycke

och man behöver inte förstå för att tycka om

Bilder är känslor.

hound skrev:

det sköna sitter som bekant i tittarens blick/smak/ tycke

och man behöver inte förstå för att tycka om

Kan inte annat än att hålla med!

Visst finns det ¨regler¨ för vad som är bra eller mindre bra, men vad man tycker om i bildväg måste var o en avgöra efter eget hjärta.

Tycker i varje fall jag!

Re: Kvinnlig hud är + Manlig är-

Janne H skrev:
Gillar dina bilder Heidi!

Vill man ha många som tittar så ska man ha mycket kvinnlig hud. Om bilderna ¨är bra¨är ju sedan en annan femma.
Vill man ha få som tittar så ska man plåta killar.
Eller oxå är mina bilder på killar inge bra helt enkelt!!

Bara mina erfarenheter.

/Janne
Får bara instämma. Det spelar ingen roll hur bra dina bilder på killar är, varken män eller kvinnor gillar att se dem lika mycket som tjejbilder.

återigen i männens fall är väl en gammaldags bög-skräck och vågar inte titta på mansbilder därför

jag brukar säga att

vare sig det är ett tanklock på en HD eller
ett par bröst - på kvinna eller en man

det som är vackert är vackert
det handlar om DESIGN

och till sist vill jag säga
att ALLA HAR EN VACKER VINKEL, och det är fotografens uppgift att ta fram den

och alla borde få känna att "wow vad bra jag ser ut"

och ännu hellre få HÖRA det ärligt från andra,
för TITTA det kan ......alla - det vet vi redam

va tittar inte andra kvinnor på bilder på män

???

och

jag, JAG

gör det förståss,...helt i studiesyfte

VI KAN KALLA DET RESEARSCH

Kan väl säga det att jag är en av dem som tittar mer än jag kommenterar. Detta kommer av att jag inte alls har den kunskapen som krävs för att kommentera en bild på det viset fotografen vill... men är det en väldigt snygg bild brukar jag ge det som kommentar. Inte så givande kanske men visar lite uppskattning.

Modell bilder tittar jag på för att få tips och ideér, om ljussättning eller poser, manliga som kvinnliga...

hound skrev:
jag brukar säga att

vare sig det är ett tanklock på en HD eller
ett par bröst - på kvinna eller en man

det som är vackert är vackert
det handlar om DESIGN[/B]

håller med Heidi, det som är vackert är vackert, kvinnligt, manligt eller tanklock på en HD...

hound skrev:
va tittar inte andra kvinnor på bilder på män

???
Jo, men inte i lika hög grad som ni kollar på bilder på kvinnor (med eller utan kläder). Men visst är det så att många killar har svårt att kolla på killbilder.
Har en del erfarenhet av det inte bara härifrån på Fotosidan.

Hur kan man bli "mättad" av att titta på kvinnor ? Har tittat,stirrat och beundrat dessa varelser i 31 år nu och jag vill fortfarande ha mer.

DE ÄR JU SÅ VACKRA !!!

Senast ändrad:
Här är ännu en av dessa som tittar men inte kommenterar.
Jag tittar för att få inspiration och ideér till egna bilder (dock inte precis modellfoto i såna överdrivna mängder, mest naturbilder, vill man se snygga tjejer han man ju resten av internet att tillgå ;)
Vad jag har sett av kommentarer på den här sajten så är de flesta av typen "jättebra" och det leder väl egentligen inte till någon utveckling av fotografen precis. Är det redan 10 andra personer som har sagt att bilden är perfekt så bidrar man inte precis till debatten med att lägga till ännu ett "jättefint".
Tyvärr är det så att mina kunskaper (ännu) är för dåliga för att få till annat än just "jättebra" som kommentar så därför avstår jag tills jag har sett och tagit tillräckligt många bilder själv för att kunna uttrycka nåt konstruktivt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar