wennerstrom
Aktiv medlem
Den utmärkta "Kl. 13.15 den 13:e" idéen fick mig att fundera lite. Vad sägs om att ha "Månadens Tema" här på fotosidan, där någon eller några varje månad presenterar ett tema, t.ex. "träd", "manlighet", "köld", "gemenskap" etc. Jag tycker det skulle vara oerhört lärorikt och inspirerande att få se hur olika människor väljer att illustrera dessa teman. Vi har ju en enorm spännvidd på fotosidan, allt från nästan helt renodlade naturfotografer till andra som trivs bäst på dragracingbanan. Jag tänker att olika personlighetstyper/fotografer kommer välja helt olika sätt att illustrera en given tanke.
Tävlingsmotorn som redan finns utvecklad för fotosidan borde gå utmärkt att använda med en eller ett par små ändringar. Dels skulle jag egentligen vilja ta bort röst/tävlingsmomentet, eftersom tanken inte är att tävla, utan att lära sig något. Dessutom skulle jag önska att bilderna inte visas förrän uppladdningsperioden är avslutad, för att undvika att man sneglar för mycket på andra, poängen är ju att få se olika människors unika lösningar. Det borde väl gå att delegera ut ansvaret för att hitta på dessa teman så att vi inte sliter ut de som redan administrerar sidan, såvida de inte gärna vill hålla i den biten
//Bengt
Tävlingsmotorn som redan finns utvecklad för fotosidan borde gå utmärkt att använda med en eller ett par små ändringar. Dels skulle jag egentligen vilja ta bort röst/tävlingsmomentet, eftersom tanken inte är att tävla, utan att lära sig något. Dessutom skulle jag önska att bilderna inte visas förrän uppladdningsperioden är avslutad, för att undvika att man sneglar för mycket på andra, poängen är ju att få se olika människors unika lösningar. Det borde väl gå att delegera ut ansvaret för att hitta på dessa teman så att vi inte sliter ut de som redan administrerar sidan, såvida de inte gärna vill hålla i den biten
//Bengt