larsberghagen
Medlem
Tack för era svar!
Jag inser att det inte är så enkelt som jag trodde.
En digital zoom skulle kunna fungera.
Bildkvalitén behöver inte vara så hög alls. Bara det inte blir jobbigt att titta på.
Är ju inte ute efter en vacker bild.
Jag får testa lite med någon kikare och se vad som händer.
Kanske även måste överväga att byta lins på övervakningskameran.
Om jag bygger en hållare till en videokamera så att den hänger från taket.
Jag skulle då kunna komma ganska nära och få bra vinkel med "trevlig" bild. Och en lång sladd till datorn.
Försöker skjuta 2 x 40 minuter per dag så det är värt böket att dra fram kabel och montera kamera varje gång.
Nu har jag värdet på 2000 att gå efter också. Jag kan räkna om det till olika avstånd beroende på var kamernan kan tänkas hänga i taket.
Så vet jag vad jag ska ha för värden cirka. 1000 på 5 meter. 500 få 2,5 och så vidare.
Dessutom kommer det duga med "hjälp" från digital zoom.
Tack så hjärtligt för era svar!
Det va vänligt att ni tog er tid!
Jag inser att det inte är så enkelt som jag trodde.
En digital zoom skulle kunna fungera.
Bildkvalitén behöver inte vara så hög alls. Bara det inte blir jobbigt att titta på.
Är ju inte ute efter en vacker bild.
Jag får testa lite med någon kikare och se vad som händer.
Kanske även måste överväga att byta lins på övervakningskameran.
Om jag bygger en hållare till en videokamera så att den hänger från taket.
Jag skulle då kunna komma ganska nära och få bra vinkel med "trevlig" bild. Och en lång sladd till datorn.
Försöker skjuta 2 x 40 minuter per dag så det är värt böket att dra fram kabel och montera kamera varje gång.
Nu har jag värdet på 2000 att gå efter också. Jag kan räkna om det till olika avstånd beroende på var kamernan kan tänkas hänga i taket.
Så vet jag vad jag ska ha för värden cirka. 1000 på 5 meter. 500 få 2,5 och så vidare.
Dessutom kommer det duga med "hjälp" från digital zoom.
Tack så hjärtligt för era svar!
Det va vänligt att ni tog er tid!