Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mål med fotografering

Produkter
(logga in för att koppla)
Ett snabbt svar till (till slut blir det kanske en doktorsavhandling :D)

Mitt mål fotograferandet är inte att bli professionel fotograf, usch nej. En avkopplande hobby ska det vara. Satsar på att bli "seriös amatör" och om man lyckas sälja några bilder i framtiden så säger man ju inte nej.

Men förresten, måste man ha mål hela tiden? Sånt har vi förr mycket av i skolan och det är skönt att bara fotografera för att det är kul snarare än för att producera något.
Sen är det klart att man vill producera bra bilder men det är sånt jag tänker på efter exponeringen.
Förstå mig rätt, jag kan sitta och titta på mina bilder långa stunder och tänka på hur det var vid tillfället och hur jag skulle kunna förbättra bilden.

100% enig med Linus, fotografin är en flykt från den hysteriska vardagen med alla dess mål och måsten. Man kanske kan ha som mål att aldrig sälja en bild för att riskera att förstöra sitt nöje? :)

jimh skrev:
100% enig med Linus, fotografin är en flykt från den hysteriska vardagen med alla dess mål och måsten. Man kanske kan ha som mål att aldrig sälja en bild för att riskera att förstöra sitt nöje? :)

hel**te då är det kört..sålt hundratals :( hoppas jag kan ha kul ändå ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar