Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Märket Expert

Produkter
(logga in för att koppla)

Zewrak

Aktiv medlem
Någon som vet vad det var för objektiv som gick under märket Expert? Finns framförallt M42 Expert objektiv har jag sett. Vilka tillverkade dem? Hur är de kvalitetsmässigt?

jag har för mig att det på den tiden som det begav sig, så var det vivitar/soligor som stod bakom dessa och de märktes med Expert.

Jeppe skrev:
jag har för mig att det på den tiden som det begav sig, så var det vivitar/soligor som stod bakom dessa och de märktes med Expert.

Det tror jag du har rätt i Jesper, Soligor är jag 100% säker på, men jag kommer ihåg att expert också sålde Vivatar på -70 talet, så det är nog inte omöjligt att dom också fick Expertstämpel.

Kvalitets mässigt var dom inga höjdare direkt, Expert var ett enklare och billigare alternativ till både orginalen och dom bättre piratmärkena som Tokina och Sigma.

/kent

Senast ändrad:
ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar