Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LumiQuest Soft Screen (bouncer)

Produkter
(logga in för att koppla)
Får ju vara nåt relativt tunt om det ska vara vit plast sen finns det ju sådan plast som är lite "mjölk i vatten". Tricket är ju att få lite diffusion på ljuset.
Ett par lager bakplåtspapper kan också testas.

Jag har micklat lite med detta men det funkade inge vidare förrän jag gjorde som John gjorde och köpte en riktig blixt.

Får ju vara nåt relativt tunt om det ska vara vit plast sen finns det ju sådan plast som är lite "mjölk i vatten". Tricket är ju att få lite diffusion på ljuset.
Ett par lager bakplåtspapper kan också testas.

Jag har micklat lite med detta men det funkade inge vidare förrän jag gjorde som John gjorde och köpte en riktig blixt.

Ja, självklart vill jag ha en riktig blixt hehe!

Hittade en SB-800 för 2000 kronor på blocket, men ekonomin är inte den bästa nu.

Ska även köpa mig ett 50mm 1.8 objektiv, är det något att rekommendera förresten?

Just 50mm är billiga och ljusstarka, en sällsynt kombination. Oftast riktigt skarpa vid ett par snäpp nedbländning.
Sen om det är något att rekomendera det beror ju lite på hur/var man fotar. Men det funkar ju rätt bra inomhus när det är lite skumt.

Filmrulle!

Innan jag skaffade en extern blixt körde jag med behållaren till en rulle Fuji Superia. Bara att lägga ett snitt med en kniv och böja till lite så har man en primitiv bouncer. Fungerade rätt ok.

Mvh

Mats

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar