Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LR5 hittar inte mapp vid import

Produkter
(logga in för att koppla)

TittiH

Aktiv medlem
Jag ska importera mina bilder precis som jag brukar göra. Bilderna ligger som vanligt på hårddisken men huvudmappen för bilder som jag döpt till "Bilder" finns inte och heller inte några av undermapparna.

Under "Macintosh HD" brukar det finnas "Användare" och därefter "Christin" och så "Bilder" osv. Men "Användare" finns inte längre. Har jag råkat bocka i något? Hur hittar jag mappen igen och kan importera bilderna? Någon som vet?

Jag har testat både att starta om LR och starta om datorn men det ser likadant ut när jag öppnar.

Bilagor

• Skärmavbild 2014-05-26 kl. 08.40.03.png
    Skärmavbild 2014-05-26 kl. 08.40.03.png
    27.5 KB · Visningar: 34
Kan det vara buggen som dolde användarmappen efter uppdatering av iTunes? Det kom en ny uppdatering kort efter som fixade det.

Kolla efter uppdateringar i App Store.

Jag ser att datorn har installerat iTunes den 16 maj och den 26 maj. Version 11.2 och 11.2.1.

När jag söker efter iTunes i AppStore kommer det inte upp någon iTunes. Kanske för att jag har den senaste versionen?

Jag ser att datorn har installerat iTunes den 16 maj och den 26 maj. Version 11.2 och 11.2.1.

När jag söker efter iTunes i AppStore kommer det inte upp någon iTunes. Kanske för att jag har den senaste versionen?

Ja, 11.2.1 är senaste versionen, som innehåller bugfixen. Men den installerades uppenbarligen så sent som idag. Har du testat att starta om datorn efter det? Kanske räcker..

Jaaaaaaaa!!!! TAAAACK!! Åh, vad bra. Tusen tack för hjälpen!! :) :)

hihi, 26 maj är ju idag... :)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto