Annons

LR4 till PS, ljusteringar följer inte med.

Produkter
(logga in för att koppla)

NG87

Aktiv medlem
Hej!

När jag gör ljusteringar i LR4 och sedan väljer Edit in > Photoshop så öppnas bilden i PS utan att den inställningar jag gjorde i LR har följt med, någon som vet hur man löser det? Har alltid fungerar i tidigare versioner så vet inte riktigt om det är något jag missat.

Tack på förhand!

Hej!

När jag gör ljusteringar i LR4 och sedan väljer Edit in > Photoshop så öppnas bilden i PS utan att den inställningar jag gjorde i LR har följt med, någon som vet hur man löser det? Har alltid fungerar i tidigare versioner så vet inte riktigt om det är något jag missat.

Tack på förhand!

Hittade svaret på problemet.
Gå in under Inställningar och i fliken Allmänt så trycker du på knappen "Återställ alla varningsdialogrutor".
När du sedan väljer att redigera i PS så kommer du att få en varning om att denna ver av LR kräver ACR 7.0.
Klicka på Återgivning medLR.
Sedan så skall det fungera.

//Håkan

Hittade svaret på problemet.
Gå in under Inställningar och i fliken Allmänt så trycker du på knappen "Återställ alla varningsdialogrutor".
När du sedan väljer att redigera i PS så kommer du att få en varning om att denna ver av LR kräver ACR 7.0.
Klicka på Återgivning medLR.
Sedan så skall det fungera.

//Håkan

Förstår jag det hela rätt att det går att kringå det hela med detta eller måste jag efter ha lagt in LR4 även lägga in Ps CS6?

Idag har jag Win XP, LR3.6 samt PS CS5 med ACR 6.7. På torsdag Ny dator med Win7, LR4 samt PS CS5 med ACR 6,7.

Om jag gör ändringar i LR4 och sedan går till utforskaren och väljer öppna RAW-filen i CS5 med ACR 6.7, kommer mina justeringar i LR4 följa med då eller?

Synd bara det skapas Tiffar hela tiden man måste sitta och radera efteråt. Bättre hade varit om bilden öppnats direkt i PS såsom det görs när man öppnar via ACR.

Jag förstår inte. Jag får visserligen en varning att det krävs Camera Raw 7.0 när jag öppnar en fil från LR4 i PS CS5. Då väljer jag ignorera och så öppnas bilden med alla justeringar från Lightroom precis som vanligt (utan någon TIFF inblandad). Har Camera RAW 6.7 i Photoshop.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto