Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LR - visning av sökvägen osv... för resp. bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Marie_1

Aktiv medlem
Som det är just nu i biblioteksläget ( droppbox huvudmappen) så kan man se info om en bild storlek, samt filnamn (ovanför resp. bild) Jag skulle även önska att det visas information om sökvägen (dvs vilken mapp den finns i). Hur kan man få fram detta?

Du kan se 'sökvägen' om du högerklickar över 'Folder' i metadata-panelen. Om du ville ha fullständiga sökvägen utskriven i filnamnet vet jag inte alls om det går eller i så fall hur att gå tillväga.

Ett tips, jag brukar ibland öppna mappen på hårddisken inifrån LR. Högerklicka på en bild och välj "Show in Explorer". Sedan tittar jag på bilderna i ett bildvisningprogram för att jämföra vad som finns i LR och på hårddisken.

Ett tips, jag brukar ibland öppna mappen på hårddisken inifrån LR. Högerklicka på en bild och välj "Show in Explorer". Sedan tittar jag på bilderna i ett bildvisningprogram för att jämföra vad som finns i LR och på hårddisken.
Det kan vara ett bra alternativ för att se i vilken undermapp bilden har hamnat. Nu kör på MAC så det blir nog "visa i Finder". Tack för tipset!

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto