Annons

LR - tips på snabbkommandon

Produkter
(logga in för att koppla)

Marie_1

Aktiv medlem
Jag skulle vilja veta vilket är snabbkommandot för att ta bort bilder på hårddisken samt tips på flera andra användbara snabbkommandon.
tack på förhand
 
Starta Lightroom klicka på Hjälp i menyraden.
Där finns alla kortkommandon. Anpassade till vilken modul du är i vid tillfället och om du kör PC eller Mac.

Christer
 
Jag hittade som rekommenderat via hjälpmenyn och det finns under menyn "Foto". Det finns tyvärr inte "ta bort från hårddisken" som snabbkommando vilket hade underlättat i och med att jag börja rensa bort en hel del. Tack i alla fall för hjälpen!
 

Bilagor

  • Screenshot 2014-07-13 21.00.53.png
    Screenshot 2014-07-13 21.00.53.png
    22 KB · Visningar: 200
Det borde vara, fast det står olika kommando-benämningar ifall man tar höger-klickmenyn eller via foto-menyn. Det var i varje fall en ganska omfattande kombination av knapptryckning via tangentbordet.........

Jag testade precis med mitt Lightroom. Om jag markerar flera bilder, antingen genom att hålla inne shift och välja bilder, eller välja ut enstaka med ctrl så kan jag radera dem från disk genom att bara trycka på backspace (suddaknappen). Det kommer då upp olika alternativ.

Wictor
 
Jag testade precis med mitt Lightroom. Om jag markerar flera bilder, antingen genom att hålla inne shift och välja bilder, eller välja ut enstaka med ctrl så kan jag radera dem från disk genom att bara trycka på backspace (suddaknappen). Det kommer då upp olika alternativ.

Wictor
Det hade jag inte tänkt på att man hamnade i en undermeny via backspace samt att man kunde ta flera samtidigt genom markering. Då är saken löst. Tack för tipset.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.