Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LR - bilderna roteras upp och ned

Produkter
(logga in för att koppla)

Marie_1

Aktiv medlem
Problem 1: I detta läge /se skärmdump så är bilderna rätt vända i miniatyrgalleriet men så roteras de upp och ned när jag bläddrar med högerpil.
2) kan man ställa in för att öka storleken på visningen av miniatyrgalleriet (där nere) så att bilderna ser större ut?

Bilagor

• Skärmdump 2014-07-31 10.55.44.png
    Skärmdump 2014-07-31 10.55.44.png
    385.9 KB · Visningar: 42
1) Menar du "högerpilen" på din skärmdump, så är det ingen högerpil, utan för att rotera bilderna. Vill du använda pilar för att bläddra mellan bilderna får du ta fram pilarna genom att klicka på den lilla triangeln längst ner till höger och välja "Navigate". Då poppar höger/vänsterpil fram på skärmen.

2) Sätt pekaren strax under pilarna, så kan du dra upp storleken på miniatyrtumnaglarna i nederkant.

1) Menar du "högerpilen" på din skärmdump, så är det ingen högerpil, utan för att rotera bilderna. Vill du använda pilar för att bläddra mellan bilderna får du ta fram pilarna genom att klicka på den lilla triangeln längst ner till höger och välja "Navigate". Då poppar höger/vänsterpil fram på skärmen.

2) Sätt pekaren strax under pilarna, så kan du dra upp storleken på miniatyrtumnaglarna i nederkant.
Svar 1: Jag vill helst kunna navigera med piltangenterna på tangentbordet. Vilket fungerar. Men det verkar som vissa bilder roterar sig upp och ned när man klickar sig fram till bilderna via högerpilen på tangentbordet. Jag har försökt markera flera bilder och rotera dem tillbaka till rätt läge via shift + m. Men det fungerar bara för 1 bild i taget......
Svar 2: fungerar väldigt bra, Tack!

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto