Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lowepro Topload Zoom 2 - rymmer den 2 objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

fys96bom

Medlem
Hej

Jag funderar på en Lowepro Topload Zoom 2 till en Canon 350 D, med ett 50mm Sigma Makro- samt ett 18-200 Sigma zoom-objektiv. (De är ganska kompakta 8-9 cm långa.)

Enligt www.lowepro.com skall denna väska rymma en SLR med monterat objektiv + ett extra objektiv.
"SLR with attached lens plus mid-sized zoom lens"

Är den tillräckligt stor för detta? Hittar inte denna i svart i Sverige så jag måste beställa från USA ikväll.

Oerhört tacksam för svar!

mvh
Björn

Jens

Har du då canons orginalobjektiv monterat och sigmaobjektivet vid sidan om?

Har du objektivet liggandes så som de visar på hemsidan?

mvh
Björn

Nej, jag har bara sigmagluggen på. Den är 18cm lång och får plats i topload zoom 2 monterat på en 300D med batterigrepp. De två sigmagluggar du ska ha i blir ju ca: 15cm tillsammans. Omman tänker på att 350D är mindre än 300D så borde det inte vara något problem alls..

Du får nog plats med en liten glugg i ytterfacket också om du vill...

Ahhh....insåg inte att din var 18cm...

Men då borde det funka fint! (om inte din är extremt snäv dvs.)

Tack för hjälpen!

mvh
Björn

Jag får ner min Nikkor 70-210/4-5.6D utan motljusskydd (sticker ut ca 10.5cm från kameran) monterad på min D70 och en 50/1.8 i botten. En Tamron 90/2,8 macro och en 18-70/3.5-4.5 (båda utan motljusskydd) funkar åxå bra, oavsett vilken som är monterad på kameran. Så, så länge det inte är stora telezoomar så går det nog att klämma ner två objektiv.
Man kan nog klämma ner ett 50/1.8 i ytterfickan åxå om man vill, men den är ju inte vadderad.

Så det bör inte vara några problem med din kombo. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar