Advertisement

Annons

Lowepro Slingshot 202 AW

Produkter
(logga in för att koppla)

benttoe

Aktiv medlem
Funderar på att köpa en sådan modell imorgon (har sedan tidigare Lowepro passport sling) men min stora fundering är.. är den bara gjord för högeraxel? Jag bär alla mina väskor på vänster axel.

Någon som har en och kanske kan ge inblick i detta.. sök överallt på google men inte lyckats hitta svar på detta.. skulle kännas märkligt att bära den på högeraxel (i-landsproblem men ändå).

Tacksam för svar.
 
Lowepro passport sling

Funderar på att köpa en sådan modell imorgon (har sedan tidigare Lowepro passport sling) men min stora fundering är.. är den bara gjord för högeraxel? Jag bär alla mina väskor på vänster axel.

Någon som har en och kanske kan ge inblick i detta.. sök överallt på google men inte lyckats hitta svar på detta.. skulle kännas märkligt att bära den på högeraxel (i-landsproblem men ändå).

Tacksam för svar.
Har en sedan några år och det känns inte ett dugg konstigt att ha den över vänster axel. När du "plockar saker ur den" känns det helt naturligt att den kommer från vänster sida.

Carpe Diem / Jan-Olof

Jag har en 200 modell som är till salu. Om intresse finns, hör av dig.
 
Jag har inte 202 men väl den äldre 200AW och jag tycker tvärt emot det förra inlägget att det inte fungerar alls att ha den över vänster axel. Den hamnar helt vriden bakom ryggen och stoppningen på remmen, som är svängd för att passa över höger axel, skär in i halsen.

Prova i butik innan du beställer en på nätet.
 
Testade den i butik, jämförde med 102 och 302, 102 är alldeles för tjejig i storleken, 302 är för maffig om du frågar mig.. 202 var perfekt. Testade också manfrottos liknande modell versitale V eller nått sånt? Helt ok.. men eftersom man är en sucker på lowepro fick det bli 202.
Använt den någon timme totalt idag och det känns faktiskt helt ok på höger axel.. kommer nog att vänja mig med tiden.

Grym väska för övrigt med massor av fack och praktiska saker samt att jag prutade ned den 200sek :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.