Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Lowepro Slingshot 100 AW
- Trådstartare canon11
- Start datum
Falkman
Aktiv medlem
Kolla den här sidan för att se hur olika väskor passar med olika utrustning.
Flickr är annars ett bra ställe där folk lägger upp sina bilder på allehanda kamerautrustningar.
Flickr är annars ett bra ställe där folk lägger upp sina bilder på allehanda kamerautrustningar.
Henrik L Jonsson
Aktiv medlem
Tveksamt om det går med motljusskyddet på, men du får plats med prylarna i väskan.
Nu frågar du specifikt om 100-väskan, men jag kommer ändå att ta upp 200-modellen vare sig du vill eller inte. Den kostar inte mycket mer, är ungefär lika smidig att bära runt på, men rymmer klart mer. I min ligger packat för dagens tur 5DII, 24-105, 17-40, 15, 430EX och lite småprylar som batterier, dukar och anteckningsmaterial.
Nu frågar du specifikt om 100-väskan, men jag kommer ändå att ta upp 200-modellen vare sig du vill eller inte. Den kostar inte mycket mer, är ungefär lika smidig att bära runt på, men rymmer klart mer. I min ligger packat för dagens tur 5DII, 24-105, 17-40, 15, 430EX och lite småprylar som batterier, dukar och anteckningsmaterial.
canon11
Aktiv medlem
Tveksamt om det går med motljusskyddet på, men du får plats med prylarna i väskan.
Jag var och kollade på dom på i affärn och det är en stor skillnad i storlek på dom. Jag har idag bara en Topload Zoom variant och det jag letar efter är en relativt liten smidigt alternativ. Jag prioriterar litenheten över att få med alla prylar. I lumpen vet jag att man hade en "uppdrag-säck" utöver den stora ryggsäcken, där man bara tog med sig det viktigaste för en dagstur.
Men men, jag får väl sticka och köpa en på öppet-köp och lämna tillbaks i värsta fall.
Tack för tipsen.
//Anders
Musselbugg
Aktiv medlem
detta får plats i 200 !
1 st sony a 700
1 st minolta x-700
1 st minolta motordrive 1
1 st sony 24-70(zeiss)
1 st sony 70-300(ssm)
1 st minolta 50 af
1 st minolta 50 md
1 st minolta 28 md
1 st sigma EF-500 DG SUPER
1 st omni bounce
1 st blåsbälg
1 st blåsborste
1 st polfilter
3 st uvfilter
1 st stepring
1 st Soligor AF Mellanringsats 12/20/36mm
div minneskort motljusskydd till alla objektiv x batteri
kan nog pilla ned mer men 24-70 väger lite väl mkt bara det =)
1 st sony a 700
1 st minolta x-700
1 st minolta motordrive 1
1 st sony 24-70(zeiss)
1 st sony 70-300(ssm)
1 st minolta 50 af
1 st minolta 50 md
1 st minolta 28 md
1 st sigma EF-500 DG SUPER
1 st omni bounce
1 st blåsbälg
1 st blåsborste
1 st polfilter
3 st uvfilter
1 st stepring
1 st Soligor AF Mellanringsats 12/20/36mm
div minneskort motljusskydd till alla objektiv x batteri
kan nog pilla ned mer men 24-70 väger lite väl mkt bara det =)
Guzzie
Medlem
Hej.
I min Slingshoot 100 har jag:
Canon 40D med Sigma 18-200 monterad, bakvänt motljusskydd
Blixt Canon 430 ex
Canon 50 1.8
Sedan så har jag filter minneskort mm i den mindre övre delen.
Detta ryms utan några som helst problem.
Jag kan rekommendera väskan. Har haft den på hela dagen vid fjällvandring och det fungerar helt ok.
// Ronny
Blixt Canon 430 ex
Canon 50 1.8
Jag kan rekommendera väskan. Har haft den på hela dagen vid fjällvandring och det fungerar helt ok.
// Ronny
canon11
Aktiv medlem
Kolla den här sidan för att se hur olika väskor passar med olika utrustning.
Jag kollde dessa sidor och om killen på Cambags.com får ner en A700 med dom objektiven han har så borde min också gå ner, med motljusskyddet på!
canon11
Aktiv medlem
Hej.
Blixt Canon 430 ex
Canon 50 1.8
// Ronny
Låter kanon Ronny!
Då återstår bara att logga in på Cyberphoto
Har du förresten testat att ha motljusskyddet monterat (framåt dvs)?
snowbear
Aktiv medlem
om du vill så får du köpa min aw 100 dessvärre står mitt namn i den om du öppnar den så ser du mitt namn och nummer men det kan du kludda över sen skriver du ditt namn och nummer . har använt den väldig lite då jag inte tycker om att bara ha en axelrem!.
kanske du vill ha en ny oanvänd annars kan du få mitt nr/mail så kan vi prata
kanske du vill ha en ny oanvänd annars kan du få mitt nr/mail så kan vi prata
canon11
Aktiv medlem
Nej, jag har inte provat med motljusskydd monterat eftersom det bara är ca 1cm kvar till locket utan.
// Ronny
Har nu köpt en sådan och jag får faktiskt ner allt inklusive motljuskyddet monterat framåt.
Än så länge är jag supernöjd med väskan.