** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lowepro Slingshot 100 AW

Produkter
(logga in för att koppla)

canon11

Aktiv medlem
Är det nån som vet om man med en Lowepro Slingshot 100 får ner en Canon 40D med Sigma 18-200 (inkl påmonterat motljusskydd) samt ett extra 50/1.4 och en blixt?

//Anders

Tveksamt om det går med motljusskyddet på, men du får plats med prylarna i väskan.

Nu frågar du specifikt om 100-väskan, men jag kommer ändå att ta upp 200-modellen vare sig du vill eller inte. Den kostar inte mycket mer, är ungefär lika smidig att bära runt på, men rymmer klart mer. I min ligger packat för dagens tur 5DII, 24-105, 17-40, 15, 430EX och lite småprylar som batterier, dukar och anteckningsmaterial.

En liten varning från mig bara: Jag testade en Slingshot 200AW och tyckte det var den sämsta kameraväska jag någonsin haft. Packar man den full blir den ganska tung och snedbelastningen på ryggen blir inte kul alls. Jag känner flera som har haft samma problem.

Tveksamt om det går med motljusskyddet på, men du får plats med prylarna i väskan.

Nu frågar du specifikt om 100-väskan, men jag kommer ändå att ta upp 200-modellen vare sig du vill eller inte. Den kostar inte mycket mer, är ungefär lika smidig att bära runt på, men rymmer klart mer. I min ligger packat för dagens tur 5DII, 24-105, 17-40, 15, 430EX och lite småprylar som batterier, dukar och anteckningsmaterial.

Jag var och kollade på dom på i affärn och det är en stor skillnad i storlek på dom. Jag har idag bara en Topload Zoom variant och det jag letar efter är en relativt liten smidigt alternativ. Jag prioriterar litenheten över att få med alla prylar. I lumpen vet jag att man hade en "uppdrag-säck" utöver den stora ryggsäcken, där man bara tog med sig det viktigaste för en dagstur.
Men men, jag får väl sticka och köpa en på öppet-köp och lämna tillbaks i värsta fall.
Tack för tipsen.
//Anders

detta får plats i 200 !

1 st sony a 700
1 st minolta x-700
1 st minolta motordrive 1
1 st sony 24-70(zeiss)
1 st sony 70-300(ssm)
1 st minolta 50 af
1 st minolta 50 md
1 st minolta 28 md
1 st sigma EF-500 DG SUPER
1 st omni bounce
1 st blåsbälg
1 st blåsborste
1 st polfilter
3 st uvfilter
1 st stepring
1 st Soligor AF Mellanringsats 12/20/36mm
div minneskort motljusskydd till alla objektiv x batteri

kan nog pilla ned mer men 24-70 väger lite väl mkt bara det =)

Hej.

I min Slingshoot 100 har jag:
Canon 40D med Sigma 18-200 monterad, bakvänt motljusskydd
Blixt Canon 430 ex
Canon 50 1.8
Sedan så har jag filter minneskort mm i den mindre övre delen.
Detta ryms utan några som helst problem.

Jag kan rekommendera väskan. Har haft den på hela dagen vid fjällvandring och det fungerar helt ok.

// Ronny

Hej.

I min Slingshoot 100 har jag:
Canon 40D med Sigma 18-200 monterad, bakvänt motljusskydd
Blixt Canon 430 ex
Canon 50 1.8
Sedan så har jag filter minneskort mm i den mindre övre delen.
Detta ryms utan några som helst problem.

Jag kan rekommendera väskan. Har haft den på hela dagen vid fjällvandring och det fungerar helt ok.

// Ronny

Låter kanon Ronny!
Då återstår bara att logga in på Cyberphoto :)

Har du förresten testat att ha motljusskyddet monterat (framåt dvs)?

om du vill så får du köpa min aw 100 dessvärre står mitt namn i den om du öppnar den så ser du mitt namn och nummer men det kan du kludda över sen skriver du ditt namn och nummer ;). har använt den väldig lite då jag inte tycker om att bara ha en axelrem!.
kanske du vill ha en ny oanvänd annars kan du få mitt nr/mail så kan vi prata :)

Kolla mail

Anders!
Du bör ha ett mail från mig! Jag har också en till salu fast min r utan namn och nummer.
---/Thomas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar