ANNONS
Annons

Lowepro Off Road?

Produkter
(logga in för att koppla)

SmurfMolly

Aktiv medlem
Är det någon som har erfarenhet av den här väskan?
http://www.lowepro.com/Products/Beltpacks/modular/Off_Road.aspx

Jag har precis sålt min stealth reporter. Har en skada i nacken efter en mindre kontrollerad avsittning från häst i fjortonårsåldern. Det funkar bara inte att bära tyngre på vänster axel nån längre sträcka. (typ +100 meter) Inte klarar jag av att bära på den andra heller. Sakerna bara ramlar av..

Ryggsäck fungerar bra, men jag skulle vilja ha en väska som man inte behöver ta av sig för att komma åt grejorna. Provade en Slingshot men den gillade jag inget vidare heller. 'kräsen'

Har läst om denna en del nu, verkar bra. Risken med bältesväska är väl att den sackar ner och hänger men axelrem ingår ju så då kanske man kan kombinera? Jag behöver inte ha all vikt på axeln.

Är det någon som provat?

/malin

Har en kombo av LowePro´s nått bälte i ergonomisklt utförande och lite väskor och hållare på det.
Jag använde det på Peace and Love-festivalen nu i sommar och har sedan dess hunnit med att använda det på SM i hästhoppning och en del annat oxå. Jag har som mest haft bältet på mig 8-9 timmar i sträck, utan att ta av det en enda gång. Det som bli är ju att man blir ganska svettig under bältet, men vikten (1st Canon 350D med batterigrepp, ca 800-900gr, 1 st 28-300 objektiv, 1,6Kg, 1st 17-40 objektiv, ca 500gr och lite annat plock, ca 700-800gr) gav mig inga större besvär.
Bältesmodeller är väldigt bra om man frågar mig. :)

Hej Malin.

Jag har använt Off Trail 2 väskan en hel del när jag jobbat i fjällen och sprungit runt med den runt midjan hela dagar utan några som helst problem. Då med en Canon eos 20d i med 18-55 objektiv på och ibland ett objektiv till o lite extra batterier en normal dag.

Det ser ut som ungefär samma uppbyggnad av väskorna med lite mer utrymme i den du kollat på samt möjligheten till axelrem på så dom borde vara likadana att bära.

Jag har alltid haft svårt att bära dåliga ryggsäckar / saker över axlarna på mig och har provat axelväska när jag jobbade men föredrar midjeväska vid alla tillfällen så kan tänka mig att du gör det också om du har problem med axlarna. Helt enkelt skönare att ha all vikt på midjan o ingen begränsad rörlighet vid axlarna.

Att den kan sacka ner fixar man lätt, bara o dra i remmarna vid spännet så drar man åt den till lagom vidd medans den sitter på.

Plockar upp denna gamla tråd då den stämmer otroligt bra på det jag vill fråga, har nämligen samma problems om Malin med en pajad nacke som gör det svårt att bära på axlarna så den slingshot som jag fick med utrustnigen funkar inte så bra :-(

Kollar också på off trail 1 eller 2 men finns andra i samma stil som är bättre eller lika bra men billigare??

Behöver få med en Pentax K200D med en kitzoom på och 1-2 zoomar i reseerv samt lite småprylar, vilken storlek passar bäst och hur är det med axelremmen som näms kan den kombineras med midjeremmen som avlastning eller hur är det tänkt?

Jag har en LowePro Inverse 200 AW som jag är nöjd med. Det kan kanske vara något att titta på.

Jag har en LowePro Inverse 200 AW som jag är nöjd med. Det kan kanske vara något att titta på.

Tack för tipset ;-)

Visade sig att Malin inte använde sin längre och den var till salu så jag slog till på den idag och har just packat den samt testat den lite.

Ska bli använd på riktigt framöver men det kändes iaf bra vid första provet sedan får användning i fält ge svar på om det funkar.

Det var en Off Road modell i skick som ny och hade även stativremmar undertill vilket var ett plus, samt axelrem som kan avlasta lite vid fullpackad och stativet fastspänt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar