Annons

Lortiga Gepe-ramar

Produkter
(logga in för att koppla)

lotelo

Aktiv medlem
Vet inte om det jag just gjort är så smart så jag törs inte montera mina dia än..

Kastade ett gäng lortiga geperamar (glasade) i en ljummet vatten med diskmedel och gnuggade dem och sköljde i kallvatten. Nu har de torkat i torkskåpet, men kan det ligga blött kvar någonstans som gör skada om jag ramar? Jag menar mellan glas och ram typ och att det kanske inte torkar ordentligt där alls? Ska man våga använda dem?

Du skall vara glad om du klarar dig ifrån kalkfläckar. Oftast behöver ramarna inte diskas utan det räcker att andas lite och sedan använda en tvättad microfiberduk, aldrig ny utan tvätta den först

Jag klarade mig från kalkläckar;) men nästa gång kör jag nog med andas och duk som du tipsade. Idag blev jag bara sur på duken som dammade när jag testade.

fast det är ingen risk att nåt vatten ligger kvar osynligt då? Väntar nog tills i morgon iaf för säkerhets skull.

lotelo skrev:
Jag klarade mig från kalkläckar;) men nästa gång kör jag nog med andas och duk som du tipsade. Idag blev jag bara sur på duken som dammade när jag testade.

fast det är ingen risk att nåt vatten ligger kvar osynligt då? Väntar nog tills i morgon iaf för säkerhets skull.

Kan finnas en viss risk under metallblecket..Bättre vänta lite extra.
/Göran

Det kan också gå bra att använda en liten supermjuk bit från ett sämskin som putsduk.

/AnnaKarin

Ps. Höll alldeles på att glömma, ett par vita tunna dammfria bomullshandskar är kanonbra att putsa med också.

lotelo skrev:

Då har du fel duk, en microfiberduk av rätt sort dammar inte, kolla i butiken det finns dukar till många olika ändamål.

ANNONS